tisdag, juli 12, 2005

Det tar sig

När jag funderade på vad jag skulle skriva härnäst frågade ICA-supportern Kid Congo Powers om det finns några silly season-rykten kring Elfsborg. Nej, förutom att Klarström kanske är på väg att försvinna har det varit dåligt på den fronten svarade jag men jag beslöt mig ändå för att fråga en av mina kontakter med god insyn i Elfsborg. Så här lyder hans svar:

Hej!

Jag kan berätta för dig att Elfsborg nu håller på att göra ännu en Svensson-värvning. Denna gången är det Michael Svensson som tidigare spelade i Halmstad och har varit klubbkompis med Anders Svensson i Southampton. Det är Anders som talat sig varm om Michael och Elfsborg vet att det är en mycket bra mittback. Elfsborg och Southampton är i princip överens. Det verkar också som om Elfsborg och Michael Svensson har kommit överens. Det ekonomiska upplägget kommer att i princip vara samma som med Anders och Mathias.

Själv hade jag hoppats på att Jurica Siljanoski skulle göra comeback men Michael Svensson var ju en mycket stabil landslagsback innan han blev skadad så det blir säkert bra.

Inga kommentarer: