söndag, december 04, 2005

Rödgula samtal och svarta listan

Här samlas länkar till rödgula samtal samt en lista på de personer som har fegat ur. Uppdateras frekvent.

Rödgula samtal
Lasse Nilsson (Spelare, Elfsborg)
Christer Björkman (Curt Hennig-kollega, artist och Elfsborgare.)
Erik Niva (Journalist, Aftonbladet)
Jonas Liberg (Curt Hennig-kollega)
Henrik Rydström (Spelare, Kalsongerna)
Mathias Svensson (Spelare, Elfsborg)
Robert Laul (Journalist, Aftonbladet)
Curt Hennig (Profil inom management, consulting and producing-branschen.)
Lars Ohly (Politiker och DIF-supporter.)
Magnus Haglund (Tränare, Elfsborg)
Simon Bank (Journalist, Aftonbladet)
Peter Wettergren (Tränare, Elfsborg)
Eric Sjölin (Guliganernas ordförande.)
Stefan Andreasson (Sportchef och stor Elfsborgsprofil.)
Martin Andersson (Spelare, Elfsborg)
Göran Lohne (Elfsborgs speaker och alltiallo.)
Jennifer Wegerup (Journalist, Aftonbladet)
Patrick Ekwall (Journalist, TV4)

Svarta listan
Leif Boork (Hockeytränare och expert, inget svar.)
Fredrik Berglund (Spelare, svartlistad enligt folkets vilja.)
Robert Aschberg (Mediemogul, inget svar.)
Carl XVI Gustaf (Kung, inget svar.)
Joakim Sjöhage (Spelare, inget svar.)
Mathias Lühr (Journalist, läs här och här och här och här för mer info.)
Carl Bildt och Moderaterna (Läs här för mer info.)
Treat (Rockband, läs här för mer info.)
Anders Svensson (Spelare, läs här för mer info.)
Linda Bengtzing (Artist, läs här för mer info.)
Linda Skugge (Kvinnosakskämpe, "har inte tid, kanske senare.")
Peter Wahlbeck (Allkonstnär, "inget för mig.")
Camilla Lundgren (Kanslichef, inget svar.)

För att hamna på svarta listan krävs ett nej tack eller att jag inte får något svar på en intervjuförfrågan inom rimlig tid, för närvarande cirka en vecka. Enda möjligheten att bli bortplockad är att ställa upp på intervju.

5 kommentarer:

Anonym sa...

När jag var journalist hade jag en lista på personer som var mer tröga än andra med att ringa tillbaka när jag sökt dem, för att inte säga omöjliga:
de hamnade på min "lista", på den tiden fanns det ingen epost.
RS
kulturbloggen.com

Röd Guling sa...

Bra. Ett "nej tack" alternativt "dra åt helvete" tar fem sekunder att skicka iväg i dagens IT-värld, även om det naturligtvis renderar i en plats på svarta listan också.

Anonym sa...

Jag tycker att det är mycket dåligt av Stefan att inte svara. Har han inga "balls". Han borde ju vara lite av en "Röd Guling" med tanke på hans tidigare jobb på arbetsförmedlingen.

Det vore ju illa om han vänt!

Anonym sa...

Hur blir det med den efterfrågade intervjun av Bosse Bank? Som den analytiker du är skule det vara intressant att ta del av hans svar och dina tolkningar.

Röd Guling sa...

När har jag lovat en intervju med honom? Har aldrig tänkt på det så vitt jag minns, men det kanske skulle kunna vara en idé.