onsdag, juli 06, 2005

Har Elfsborg en firma? (uppdaterad)

Fick följande mail ikväll:

Vi i Elfsborgs firma har sett din idiotiska blogg. Vi känner att den på ett sätt kommer i vägen för vårt arbete. Du provocerar Änglarna på ett sätt som gör att de vänder sig emot oss och beskyller oss för att ligga bakom. Är det så kommer vi att ge oss på dig. Tro mig vi vet vem du är. Vi vill passa på att berätta att vi kommer att trappa upp vår verksamhet snart nu när intressent växer för Elfsborg. Vi kan lova att vi är starkare än ALLA andra firmor i allsvenskan.

Det låter oroande. Bortsett från några anarkister som utmärkte sig genom att blåsa av ett par bengaler och smällare på ståplats förra säsongen har den gulsvarta supporterkulturen varit förskonad från den här typen av fraktioner. Jag har besvarat mailet och bett dem berätta lite mer om vad de planerar för aktiviteter.

Uppdatering (7/7 2005)
Guliganerna har genom X Y (som egentligen heter någonting annat) skickat en dementi till mig där han förnekar all samrörelse med en eventuell firma. Han påstår att mailet ovan troligen är skrivet av en vilsen själ.

Ny uppdatering (7/7 2005 kl 11.51)
X Y anser nu att kommentaren ovan inte ska ses som en officiell dementi från Guliganerna utan en privat åsikt. All right, men jag tycker att du i så fall ska skicka från någon annan adress än info@guliganerna.se i fortsättningen, X. Dessutom undertecknade du ditt första mail med "Guliganerna genom X Y".
Han anser för övrigt att jag ska plocka bort hans kommentar. Jag gör en kompromiss och fingerar hans namn istället, som ett tecken på min uppskattning för Guliganernas övriga arbete.

Inga kommentarer: