torsdag, juli 14, 2005

Michael Svensson ligger lågt

Enligt en artikel i Aftonbladet idag verkar det som att Southamptons Michael Svensson och Elfsborg inte är riktigt överens om kontraktets utformning.

"Det har ryktats lite om Elfsborg och att Svensson skulle göra sin nystart i allsvenskan. Det är dock inte aktuellt just nu.
– Nej, jag har inte haft tankarna på det. Först och främst ska jag bli frisk, sedan ska vi ta oss tillbaka till Premier League igen. Det är en rejäl morot."

Vad Michael Svensson egentligen menar:

- Ja, jag funderar på Elfsborg varje dag. Spel i engelska division ett är naturligtvis ingenting som lockar. Varför skulle det göra det? Att umgås med hjärndöda terränglöpare, träben och losers när man kan vinna SM-guld med eleganterna från Borås. I likhet med alla andra fotbollsspelare är min högsta dröm att få dra på mig den gulsvarta tröjan. Att stanna kvar i Southampton skulle ju vara som att spela i ICA ungefär.

Inga kommentarer: