måndag, oktober 24, 2005

Sista matchen

DIF - IFE 1-8

Jag är egentligen alldeles för förbannad för att skriva någonting om gårdagens match men då det enligt Kari Sedergren på officiella inte "finns så mycket att säga om" resultatet vill jag visa att det faktiskt gör det.

"Pinsamt", "bedrövligt" och "förnedrande" är ord som han med fördel kunde ha lagt in i sin matchrapport. Jag lider med de guliganer som åkte upp till Stockholm och det minsta man kan begära är att spelarna i Elfsborg betalar deras resa och matutlägg ur egen ficka.

Följande lallare förtjänar lite extra skit:

Samuel Holmén
Allsvenskans utan konkurrens mest överskattade spelare. Lallar runt, är en osmidig klump, tappar boll, gnäller, slår bort bollar etc. Han har gjort en bedrövlig säsong och på sistone har en del gulsvarta faktiskt börja hålla med mig om det. Om DIF är dumma nog att bjuda tio miljoner ska han skeppas illa kvickt.

Magnus Samuelsson
Springer runt som en idiot men är nästan alltid sekunden för sen. När han någon gång hinner fram blir det gult kort men igår var han ju aldrig i närheten.

Mathias Svensson
Omförhandla hans kontrakt!

Magnus Haglund
Jag tänker inte göra anspråk på att kunna fotboll bättre än en allsvensk tränare men det var väl inte något genidrag direkt att helt släppa högerkanten när DIF förfogar över allsvenskans kanske bästa vänsterspringare i Hysén och Stenman.

Mest besviken är jag dock på mig själv som håller på det här jävla sketgänget. Och jag vet att det kommer att vara samma visa inför nästa säsong. Förväntningar byggs, "i år är någonting på gång" osv. Jag borde ha slutat bry mig om Elfsborg redan när jag på Ruddalen frös arslet av mig och såg dem förlora mot det nu från superettan degraderade Frölunda på försäsongen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni spelade ju rolig fotboll i alla fall, det är väl viktigast om man är Elfsborgare. Elfsborg = FC Z hahaha!

Anonym sa...

Rejäl sågning, och det är inte mer än rätt. Det är allvarligt tjänstefel att förnedra sig,klubben och sina egna fans på det här sättet.

Är det så här det blir med mysiga elfsborgstilen,ja,då får ni nog se till att bli både mer result och prestationsinriktade framöver.