torsdag, december 01, 2005

Intermezzo

Hasse verkar välja Röva. Elfsborg ska inte söka ersättare säger man till BT. Matt Svensson säger att han ska visa vad han går för nästa säsong. Hasse säger att ingenting är klart ännu. Alla andra säger att det är klart.

Jag har en kommentar till Robert Laul som idag skriver om bloggtoppen och att det är imponerande att "Baraben" och "Grönvita sidan upp" hänger med i listan. Jag håller med om att dessa bloggar är mycket bra och åtminstone ICA-bloggen kollar jag själv in några gånger i veckan. Att deras resultat på bloggtoppen är imponerande håller jag dock inte med om. Dessa bloggar produceras av stora redaktioner på runt 20 medlemmar vardera så vitt jag förstår, dessutom får de ovärderlig gratisreklam när Laul länkar dit i var och varannat inlägg. (Varför du aldrig nämner denna blogg är fortfarande ett mysterium, jag vet ju att du kollar in den regelbundet, tjockis.) Vidare får man komma ihåg att ICA och Bajen tyvärr har tusentals fler fans än Elfsborg vilket naturligtvis ger fler potentiella läsare. Trots dessa faktum har denna sida en liten men stadig supporterskara som jag uppskattar väldigt mycket men ni märker väl ändå att jag skulle vilja ha fler besökare? Om Robbans syfte är att reta mig har han lyckats. Jag känner mig ofta som en sportbloggarnas outcast - ingen vill länka hit men alla bloggare känner till denna rödgula röra.

Några andra som retar mig är SS-generalerna på svenska fans ICA-plank. De har spärrat mig så att jag inte kan sprida mitt glädjens budskap där. Tyvärr har svenska fans ett idiotiskt system som innebär att om man blir spärrad på exempelvis ICA-planket för att man vill sprida glädje bland negativa supportrar där, ja då blir man spärrad ÖVERALLT på svenska fans. Fantastiskt uselt!

Det blir för övrigt inga uppdateringar förrän tidigast imorgon. Inatt ska jag krypa ner hos gudinnan och samla energi igen. Det behövs när resten av världen vill motarbeta min mission.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jobba vidare!!
Du kommer att lyckas med det här hur bra som helst. Du är redan på god väg!

Anonym sa...

Ja, vi läser din blogg och tycker om den. Jag tyckte Laul var bra i början men nu är det bara DIF mest hela tiden. Laul suger!

ToggeBoIS sa...

Min Landskronabloggen "lider" också av att vara en smålagsblogg... å andra sidan går det ju ur det perspektivet ganska bra för oss på bloggtoppen. Vi får väl trösta oss med det.

...grönvita sidan upp! sa...

Ett par sakfel som kan vara värda att påpeka.

1) Baraben-redaktionen består av närmare 30 skribenter, inte 20.
2) ...grönvita sidan upp!-redaktionen består av ett antal skribenter som med god mariginal kan räknas på ena handens fingrar. (räknaren kan till och med ha tappat ett par fingrar under livets gång utan att få problem med uppgiften)

Vad gäller antalet läsare per capita står vi oss trots allt ganska bra.

Hur många är du själv?

Röd Guling sa...

Jaha, det var ett trettiotal ... Det är ju tragiskt på sätt och vis. Att så många vill lägga ner tid på att blogga om ICA menar jag.

Själv är jag en person än så länge men inom kort kommer som sagt Curt Hennig börja bidra.

feldgrau sa...

Å andra sidan är det, om man ska hårddra det, i huvudsak en enda person som håller "Bara Ben" på Benen (pun intended). Och det är Frankie. Sen har vi kanske fem medarbetare som bidrar med artiklar någon gång i månaden, och ytterligare 25 medlemmar som gjort ett eller två inhopp. Det handlar alltså absolut inte om 30 personer som skriver inlägg någon gång/några gånger i veckan. Med andra ord är en jämförelse med t ex "...grönvita sidan upp" inte alls orättvis.

Frankie sa...

Däremot tycker jag inte att det är motiverat att Laul länkar hit och dit (grönvita) i var och varannat inlägg när han aldrig länkar till min blogg, trots att han är inne och läser den regelbundet.

Säger du Röd Guling i kommentarerna på Baraben.com:s senaste blogpost. Men du tror inte det är det faktum att vi faktiskt leverar färska nyheter och rykten kring en av landets överlägset största föreningar som gör att han uppmärksammar oss, snarare än bara det faktum att han läser sidan? Jag har läst din sida säker 10-15 gånger sen den kom till, men ännu inte sett ett skvatt där intressant nog att länka till, annars hade jag gjort det.

Det finns andra smålagsbloggare som gör ett mycket intressantare jobb som jag ser det, tex Zappa- Häckenbloggaren som jag flera gånger länkat till för att artiklar där varit spännande och kul. På din sida hittar jag ingenting av värde ännu.