tisdag, januari 03, 2006

Fotbollsbloggar del 2

Röd Guling bad mig ta över betygsättandet av fotbollsbloggar. Ja, jag skulle kunna ta över, det är bara ett problem. Jag läser inga andra bloggar. Jag kräver att allt skall vara perfekt, precis som jag så därför kan jag bara besöka en enda blogg.
Det har hänt att jag har besökt Robert Lauls blogg, mest för att han inte vill länka till En Rödgul röra. När jag har varit där inne och läst så poppar en fråga upp. Är Robert Laul efterbliven? Ja, jag skulle vilja påstå det. Här kommer några exempel.

19 dec 19:51 Laul gnäller på HBK och Janne Andersson

"Det finns heller ingen världsomspännande konspiration mot Halmstads BK, problemet är att klubben och truppen är ganska profillös, det är i alla fall min bedömning (även om ordföranden Bengt Sjöholm kan vara rätt rolig).Men jag kan givetvis ha fel. Mejla in era tips på spännande vinklingar kring Halmstads BK - alla intressanta förslag ska bli artiklar, det är ett löfte.PS Du är välkommen att tipsa du också, Janne."

Ja, Robert det finns fler profillösa typer. Jag tänker speciellt på en misslyckad spelare som spelade 10 matcher i Ljungskile som nu tar ut sin vrede över sin misslyckade karriär på andra som inte förtjänar det i media. Den sortens personer får för mycket utrymme.

14 dec 03:03 Laul tippar hur allsvenskan skall se ut efter 26 omgångar 2006

"1. Djurgården
2. Helsingborg
3. Elfsborg
4. IFK Göteborg
- - - - - - - - - - - - -
5. Malmö
6. Hammarby
7. Häcken
8. Kalmar
9. Öis
10. Halmstad
11. AIK
- - - - - - - - - - - - -
12. Öster
- - - - - - - - - - - - -
13. Gais
14. Gefle"


Så Robert Laul sitter uppe klockan tre på natten och postar inlägg på sin blogg. Kan detta vara ett fylleinlägg? Ja, antingen är det ett fylleinlägg eller så är min teori om att Laul är efterbliven rätt. Jag tror på det senare. För en person som har alla får hemma tror inte att Elfsborg kommer trea och ICA fyra. Man vet att Elfsborg vinner guld och hoppas att ICA kommer sist. Det finns mycket mer att anmärka på i Lauls tabell ovan, men jag hoppar över det för tillfället.

11 dec 22:36 Laul har varit på kändispremiär

"Var precis på galapremiären av nya Wallander-filmen Mastermind på biograf Rigoletto i Stockholm. En ryslig historia, klart bättre än de tidigare fyra filmer jag sett i serien (Innan Frosten, Byfånen, Bröderna och Afrikanen).Med klart bättre menas bra. Filmen var spännande rakt igenom och ganska oförutsägbar, möjligen lite väl osannolik. Jag får inte betygsätta filmer här på bloggen så hur många L det blir kan jag tyvärr inte avslöja (men ett tips är att läsa rubriken och subtrahera med ett).
Följande kändisar noterades: Krister Henriksson, Johanna Sällström, Mikael Nyqvist, Lennart Ekdahl, Petra Hultgren, David Lagerkrantz, Lars Aduktsson, Sara Sommerfeld och Nils Petter Sundgren för att nämna några."

Jag trodde Laul hade en blogg om fotboll inte en om att framhäva sin egen person och skryta med att han varit på kändispremiär. Detta är ett tecken på att Laul är en mycket osäker person som innerst inne är på väg att bryta ihop. Det kanske vore ett bättre jobb för Laul att blogga om vilka kändisar han ser på Hänt i veckans eller Svensk Damtidnings hemsida.

13 dec 17:43 Laul listar sin karriär

"KARRIÄREN
År Division Klubb Matcher/mål
1995 II Jonsereds IF 10/0
1996 II Jonsereds IF 2/0
1997 II Jonsereds IF 21/3
1998 II Jonsereds IF 19/3
1999 I Ljungskile SK 6/0
2000 I Ljungskile SK 4/0
2000 IV Aram Syrian 10/7
2001 IV Enskede IK 1/0
2002 V Hägersten 16/8
2003 III Aram Syrian 8/2
2004 III Aram Syrian 0/0
2005 V Nåjdens FK 8/3
2006 V Vasasällskap ?/?"

Vad är det för karriär? Han har spelat tio matcher i division 1. Det är inget att skryta med. Det är ju inte Elfsborg direkt. Inte ens Allsvenskan. Det är ju ingen som kan ta honom på allvar efter att ha läst detta.

1 dec 03:02 Laul om andra bloggar

"Striden på bloggtoppen.se blev inte särskilt jämn. Skugge är hopplöst på efterkälken. Ska tipsa henne om några bra bloggknep vid tillfälle.Imponerande att Blåvitt-bloggen "Bara ben på Glenn Hysén" är Sveriges tredje största blogg. I alla fall som är anmäld till Bloggtoppen."...grönvita sidan upp!", Hammarbyfansens bästa bidrag till bloggosfären, kämpar för att hålla sig på topp tio, inte illa det heller.Väntar bara på att Lillebror registrerar sig. Det kan bli en tuff match."

Hur kan det komma sig att bara ben och grönvita sidan ligger så högt upp? Kanske för att Laul själv länkar till dem och skiter totalt i En rödgul röra. Hade inte Laul haft sin blogg på Aftonbladets sida hade säkert inte en enda jävel läst den för det han skriver är ju skit. Linda Skugges blogg är säkert bättre. I alla fall ser Linda Skugge mycket bättre ut än Laul. (Hoppas Linda nu tänker om och gör intervju med En rödgul röra).

Att Laul nästan aldrig nämner Elfsborg är också ett bevis på att han är efterbliven. Lauls blogg är så dålig och pinsam att jag inte ens kan med att uppmana till bojkott. Det är synd om Robert.

Betyg: 0/10

1 kommentar:

...grönvita sidan upp! sa...

FYI: Cirka 1% av våra besök under en vanlig dag kommer från länken på Lauls blogg. D v s ca 12 stycken. Det fåtal gånger han skrivit om oss i bloggen har det inneburit ett par hundra besök mer än vanligt.

För övrigt länkar vi till er numera. Varför? Tja, ni väcker ju uppenbarligen känslor i alla fall. Tillräckligt för att vi ska börja gnälla om petitesser.