torsdag, mars 23, 2006

Ny Elfsborgsblogg

Tobias Bornefalk, känd debattör på diverse forum och medlem i Guliganerna, har bestämt sig för att starta en ny Elfsborgs-blogg vid namn Elfsborgshjärta. Allt som har med Elfsborg att göra är ett välkommet inslag på www och jag välkomnar således initiativet, mer om det mot slutet av detta inlägg. Det jag inte gillar är inställningen till mitt arbete eller varför det överhuvudtaget måste kommenteras. Se här vad Borne skriver på debattforumet Vigule:

Jag vill blogga om lite mer seriösa saker än vad RödGuling gör.

En mycket dum kommentar. Den här bloggen kan ju mycket väl vara nätets mest seriösa alla kategorier, åtminstone "from a certain point of view" ... Vidare låter det så här i bloggens öppningsinlägg:

Jag, Tobias Bornefalk har beslutat mig för att skapa en seriös Elfsborgsblogg [...] Nu tar jag, tillsammans med ett antal tänkta medskribenter, upp kampen mot dels RödGuling men också andra bloggar som skriver om Elfsborg. VI har som mål att bli en av de sidor på internet som anses som seriösa i våra inlägg och att personer som vill ha lite härligt lektyr kommer till våran sida för att läsa om Elfsborg - bygdens lag.

Jag förstår mig inte på den där negativa inställningen, som jag känner igen från tidigare försök med nystartade Elfsborgs-bloggar. Det är precis som att alla nya Elfsborgs-bloggare drivs av ett hat mot mig, att de startar upp mest i protest mot den här bloggen, inte för att personerna verkligen har en vilja att göra någonting bra själva. Så här kan jag tänka mig att det har gått till:

Tobias Bornefalk och Eric Sjölin spelar Super Nintendo och dricker lite bärs en fredagskväll. Borne blir mer och mer dragen och när han får stryk i Street Fighter II för tionde gången i rad blir han förbannad och slänger paddan i golvet. Han måste avreagera sig på något vis och här blir jag en tacksam måltavla för all den uppsamlade frustration som likt en fördämning har förstockat hans hjärta hela kvällen:

- Fan, den där jela Rö Guling asså han är ju fan idiot!!!
- Tycker du?
- Han schj ... ch... skjemmer ut Älvsborg med sitt jela tjat om politik och skit.
- Men du skriver ju rätt bra ... Kan inte du starta en ny Elfsborgs-blogg?
- Jo de ska ja fan göra!!! Jag ska fan sätta mig ve datorn me en gång!!!
- Äh, kan du inte vänta med det till i morgon? Vi tar en match till.
- *raaap* Okejrå.

Jag har många gånger skrivit att det vore kul om Guliganerna drog igång något som liknar ICAs Baraben-blogg. En sådan blogg skulle komplettera mitt arbete på ett utmärkt vis och då hade jag fått ännu fler anledningar att skippa nyhetsartiklar och annat som jag tycker är tråkigt och oinspirerande att skriva. Hoppas därför att Bornefalk håller igång intresset så att denna nya Elfsborgs-blogg inte rinner ut i sanden som alla andra har gjort.

Under tiden fortsätter jag att göra min grej. Varför ska jag göra som alla andra? Det gör ju alla andra så bra redan. Jag har alltid föredragit att vara enastående.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: