torsdag, juli 20, 2006

Rune Lundblad recenserar Bengtzing

Redan på förhand var det bestämt att jag skulle låta Rune Lundblad recensera Linda Bengtzings konsert i Borås. Han måste ha gått hem i halvtid för när jag slog på datorn fanns följande insändare redan i mailboxen:

Som ni vet inledde jag efter min pensionering ett ideellt arbete för ungdomar som har hamnat snett i livet. Gemenskap i sund kristlig anda är ledstjärnan och tillsammans hittar vi på roliga saker ihop, studerar Bibeln, ber aftonbön och spelar musik.

"Jag har gjort det därför att Gud i sin nåd gett mig uppdraget att gå ut till hedningarna som Kristi Jesu tempelpräst och i helig tjänst förvalta Guds evangelium." (Rom 15:15-16)


Idag tog jag med mina unga adepter till Linda Bengtzings konsert i hopp om att få se och höra en sund och positiv förebild till skillnad från de mörka profeter som på senare år har vuxit sig starkare i ungdomens hjärta. Jag syftar på den satanistiska triumf som Eurovisionschlagerfestivalen utvecklades till, Hammerfell, Snoopy Dog, Bon Jovi, E-type och allt vad de heter. Dåliga förebilder som förleder ungdomen och lockar dem ner i fördärvet varifrån den heliga utväg i form av Jesu förlåtelse kan ses som både lång och mödosam för en människa med begränsad livserfarenhet.

Vad fick vi se och höra? Hemsk hårdrock med skräniga gitarrer som endast kan finna uppskattning hos redan förtappade själar. Lyriken, om man nu använda en konstnärlig term för att beskriva dessa enfaldiga och Gudsfientliga textstycken, refererade till otukt och tillfälliga sexuella förbindelser. Allt framfört av en sångerska som inte tog tillfället i akt att predika Herrens ord utan istället ägnade sig åt att klappa sig på stjärten och prata om snusk i pauserna mellan de så kallade musikstyckena. Usch! Jag finner knappt ord. Det här var utan tvekan något av det hemskaste som jag, gamla människan, någonsin har upplevt.

Satan har i Linda Bengtzing funnit en kraftfull bundsförvant som måste stoppas. Jag vill inte sträcka mig så långt som att kalla henne Anti-Krist men varningsklockorna klämtar och jag uppmanar härmed alla samhällets goda krafter att tillsammans be en bön för hennes frälsning och de oskuldsfulla barn som tog skada av detta evenemang.

Rune Lundblad
Pensionerad pastor

Även jag såg som utlovat konserten och jag gillar Linda, frälsningen verkar tyvärr långt borta för min del. Hon gör musik i min smak men tyvärr sänktes helhetsintrycket av alltför långa mellansnack om oväsentligheter och trams. Det finns bara en svensk artist som klarar av att hålla föredrag på fem minuter mellan varje låt och han heter Thomas di Leva. Även om jag inte håller med Rune om att Linda är en farlig person borde hon korta ner dötugget mellan låtarna för att få bättre tempo i konserterna. Jag är även besviken på att hon inte körde "Diamanter" som är min favoritlåt. De bitar som hon körde satt dock som en smäck och konserten avslutades magnifikt med en cover på Europes monsterballad "Carrie" - strålande!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

9 kommentarer:

Fredric Kjellberg sa...

Vad finns det för anledning att lägga ut sån smörja som Rune står för?

Om det är något som är en risk för Sveriges och världens ungdomar så är det konservativa religiösa personer som i guds namn fördömmer människor.

Linda Bengtzing är en glad tjej som möjligtvis pratar lite för mycket, men jag skulle hundra gånger av hundra låta henne påverka min dotter om valet står mellan henne och Rune.

Anonym sa...

Ehhh... Finns den killen på riktigt? I så fall kanske vi ska börja tänka om vi ska spärra in tokfanskapet.

Sedan Bengtzing, nja. Lyssnar inte på henne. Men för i helvete vilken kokko kille. Alltså, seriöst. Han måste ha rökt nåt jävligt dålig röka.

Unknown sa...

Rune är ju jätterolig! Vilken humorkille! Om Linda B skulle vara antikrist så finns det ju en hel del ÄNNU farligare personer för våra ungdomar, samhälle i fördärv!!

Röd Guling sa...

kjellberg: Det finns många skäl till att låta Rune ha ett forum för sina tankar. Framförallt tycker jag att insändarna är roliga men det finns en mer allvarlig tanke: Kristen fanatism har på senare år fallit i skuggan av extrem islamism och annat som kan anses ligga på samma nivå. Jag vill ha lite mer balans.

Anonym sa...

abra där ru ne !!!!!!dem murka karaffterna is am hell et mos te be kämpas !!!!!!!jas träck er meje lett så lognt som att jas äger att lind a är satanan hära på gorden!!!!!nogen moste sega de !!!!!!!he ja gling !!!!!!11

Anonym sa...

http://www.vanstertaxi.nu/

Läs om brunhögerns valkampanj som precis inletts...

Anonym sa...

Förvirrande. Minst sagt. Fotboll och politik kan jag köpa i viss mån, men pensionerade pastorer och programlederskor goes schlager, där tappar jag tråden (och intresset). När du nu ändå är inne på det bibliska; Wernblom är gud. Amen.

Anonym sa...

Vilken rätt har de kristna att bestämma att gud är god och att djävulen är ond?

Det skulle lika gärna vara tvärt om.

En av de få sanna proletärerna Robert Johnson sjung en gång, "Me and the devil, walking side by side".

Den störste av profeter, Tom Waits sjung däremot "You better keep the devil way down in the hole"

Anonym sa...

Du ville ha lite mer balans,ja det finns trevliga pojkar på den kristfascistiska sidan. Troligen är både pastor åke green och george "MOTHERFUCKER" bush elfsborgsfans. De kristna bombarna i Omaha var väl kristna, var dom inte?

Och om det inte räcker med kristna så kan du ju fundera över vad MÖRDARJUDARNA håller på nere i Libanon just nu, även om de inte är kristna så har de ett betydande stöd från kristna både i usa och Europa.