måndag, augusti 21, 2006

Henke får stöd från oväntat håll

Vår gamle vän Rune Lundblad har nu tagit sig tid att kommentera Henke Larsson-affären och samtidigt passar han på att kritisera innehållet i denna blogg.

Låt mig återigen citera Bibeln för att på så vis illustrera min uppfattning rörande Henrik Larssons knytnävsslag riktat mot Jon Jönsson, samt den debatt som har följt incidenten:

"Den som själv är utan skuld kaste första stenen." (Joh 8:7)

Henrik Larsson är så vitt jag kan se en gudfruktig och rättskaffens man och jag är tämligen säker på att han har bett om Jesu förlåtelse, likt han på ett mer världsligt plan tog kontakt med Jon Jönsson och frågade hur det var med honom. Jesus förlåter människan i hennes synd, vi människor skola följa hans exempel.

Det är tyvärr värre ställt med landslagskollegan Anders Svenssons själsliga rening. Jag kan inte stämma in i hyllningskören rörande hans finurligheter på fotbollsplanen så länge han inte offentligt ber om ursäkt för könsorden som besudlar hans vokabulär och i samma andetag bekänner Jesu kärlek i sitt hjärta och underkastelse för den samme. Här har du i mitt tycke inte tagit tillräckligt stort avstånd och om det inte sker en bättring tvingas jag att sluta besöka din hemsida.

Rune Lundblad
Pensionerad pastor

Det var inte roligt att höra. Jag kan dock lova att Anders kommer att få möjlighet att kommentera könsorden i det kommande rödgula samtalet, räcker det för att behålla dig som läsare? Det har varit mycket tjafs om att folk ska sluta läsa bloggen den senaste tiden men jag kan ju inte tillfredställa alla i varje post. Vad tycker övriga läsare? Ska Henke förlåtas? Kan man uppskatta Anders trollkonster, trots könsorden?

Andra bloggar om: , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

DIN BLOGG ÄR TYP HELT SÄMST :o

Anonym sa...

Av mig blir Henke aldrig förlåten. Att man är slut som fotbollsspelare rättfärdigar inte ett sådant beteende vare sig man heter Zidane eller Larsson. Visst är det fint att han ringer Jon, men hur vore det att be om ursäkt offentligt istället för att stå i direktsänd tv en timme efteråt och säga "Jag såg inte vad som hände?"

Fotbollskonstnärer som Anders Svensson ska uppskattas även om det är illa att han skriker dumheter på planen. Men sånt får man väl ha överseende med, Anders är ju knappast ensam om det i Allsvenskan.

Anonym sa...

Surt. Pastor Rune har tappat i kvalitet.