torsdag, september 21, 2006

Ekwall på Tant grön

Läser i Ekwalls blogg att han fikade med Stefan på Tant grön häromdagen.

Varför fick jag inget tips? Överhuvudtaget har det varit riktigt dåligt med skvaller i mailboxen den senaste tiden. Tar spelarna gulsvarta påsar på City sparköp? Väljer Anders Old él paso eller Coops egna taco-märke när han handlar? Jag kan inte bevaka hela stan själv. Ni vet ju varför denna blogg inte alltid uppdateras mellan matcherna men ibland finns det helt enkelt ingenting att skriva om. Då behöver jag uppslag.

Johan Karlsson har tackat ja till rödgult samtal ("om det inte blir alltför många frågor") så vad ni kan hjälpa mig med nu är att lämna förslag.

Andra bloggar om: , , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Johan Karlsson behöver bara en fråga: "Varför ringde inte Juventus när Zambrotta flyttade?"

Röd Guling sa...

Det blir mycket i den stilen, det kan jag lova.

Anonym sa...

Ngt om hans groteska lår kanske?

Anonym sa...

Vänsterdojan: Din blogg har ett namn som är fel.

Anonym sa...

Inte om du läser hela. Eller vad syftar du på?

Anonym sa...

Enligt säkra källor köpte Matte Svensson 4 st kinapuffpåsar på ica i fredags!!

Anonym sa...

Såg Sjöhage lämna ICA-City 24/9 kl 13.10 med bananer, pasta och annat jox i en av Citys egna plastkassar (skandal!). Själv bar jag hem mina få artiklar i en onödigt stor Gul-Svart papperskasse.

Anonym sa...

Ordningen är återställd!
Såg Anders Svensson med flickvän på City i Knalleland. Anders lämnade affären med en Solero i ena handen och en Elfsborgskasse i den andra.

Anonym sa...

Jag såg Leif Stranada segla i mälaren här om da'n. Kanske något att skriva om.

Frimärken måste jag köpa. Kuvert också. Eller varför inte en burk kattmat? Jag har förvisso ingen katt men det kan vara bra att ha hemma.

Kommer det föresten något bra på tv idag? Har tappat bort tv-guiden.

Nu börjar hösten komma, det gillar inte hundarna. De bara skäller och låter då. Jag gillar inte det. Men jag förstår dem. Fast ändå kan man hålla det inom sig. En gång klappade jag en okänd hund utanför ICA. Han bet mig i tummen. Det gjorde jätteont. Aj, sa jag högt. Då tittade kärringen som sålde bingolotter på mig och sade att man inte ska klappa bundna hundar. Att då isåfall kan bitar för att de känner sig hotade. Hon berättade också att hon haft en hund en gång. Han hette Palle och var mycket fin. Då frågade jag om hon saknade Pelle. Hon blev genast arg och påvisade att han hette Palle och inte Pelle. Jag kände mig elak och gick min väg. Med min blödande tumme.

Precis då kom han hem.

Jag heter Kiiki!