måndag, februari 26, 2007

No progress

Curt Hennig lovade igår att han skulle komma förbi vid niotiden idag och ha med sig fika, för vi skulle båda vara lediga från våra respektive arbeten.

Vid niotiden på morgonen väcks jag av min sambo som meddelar att Hennig står i dörren. Då hon (sambon alltså) brukar gå hemifrån redan vid sju ungefär hamnar jag i ett något förvirrat tillstånd.
"Men han skulle ju komma förbi vid nio" säger jag.
"Klockan är nio för helvete!!!" ropar Hennig från farstun.
"Jaha, men vad gör du här i så fall?" frågar jag min sambo.

Hon hade försovit sig. Det var inte mycket annat att göra än att stiga upp och brygga ett par koppar kaffe till de fyra wienerbröd som Hennig hade med sig.

Vid köksbordet diskuterades min dröm från föregående natt. Sambon (som för övrigt fortfarande är den allra vackraste flickan på denna jord) hade ännu inte läst inlägget nedan så jag berättade lite kort om Jon Jönssons blogg för ett par måttligt intresserade öron. Hennig var emellertid mycket nyfiken och han var övertygad om att jag skulle få fler ledtrådar så småningom. Det gällde bara att hålla ögon och öron öppna, som han uttryckte det.

Således har jag denna dag försökt registrera intryck som eventuellt skulle kunna leda mig in på rätt väg mot gåtans lösning. ("A path is formed by laying one stone at a time.") Hennig och jag såg först några avsnitt av TV-serien Tårtan men det ledde ingen vart. Faktum är att ingenting som jag har gjort idag har lett någon vart. Musiklagret (eller vad de heter numera) förärarades ett besök signerat Röd Guling och Curt Hennig. Där införskaffades ett par klykor som man kan hänga upp gitarrer på väggen med, men något Jon Jönsson-relaterat inträffade inte. Senare åt vi lunch på den där thairestaurangen ovanför 2001 men det enda av intresse som registrerades var att Hennig upprördes av en man bakom oss som inte behagade ta av sin huvudbonad när han satt till bords. Slutligen har jag rensat katternas låda och köpt en ny datormonitor på Onoff.

Kanske kan framstegen bli större när Elfsborg kommer hem från La Manga. På söndag är det kvartsfinal i Royal leauge mot FC Köpenhamn, men det visste ni säkert redan.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Curt Hennig sa...

Om några dagar funderar jag på att samla Röd Guling och några till ute i naturen. Där skall jag ha en griffeltavla och en hink med stenar som jag skall kasta på en glasflaska. På griffeltavlan skall vi skriva upp de bloggar vi skall kolla upp.