torsdag, januari 17, 2008

Fotbollsgurun

Jag och några andra av Sveriges främsta fotbollsexperter har fått en inbjudan från Eurosport att delta i en tävling vid namn "Fotbollsgurun". Den går ut på att tippa matcherna i de afrikanska mästerskapen som inleds på söndag. Det vore mig förmätet att påstå att jag är en expert på just afrikansk fotboll, men Dulee Johnson.com är min startsida så det ska nog gå bra.

Syftet med denna tävling är ju självklart att vi av egocentriska skäl ska skriva mer om Eurosports obskyra fotbollsturnering, och det är en smart idé. Jag ser fram emot att titulera mig "Sveriges fotbollsguru"och ska därför rapportera från tävlingen (tipstävlingen alltså, inte mästerskapen) med stort intresse.

Tio minuter senare: Nu ser jag att Dulee Johnsons Liberia inte ens är med i AF. Jag har därmed gjort en Curre Lundmark (SVTs hockeyexpert som kommenterade chanserna för nationer som inte deltog i OS) i och med att jag uppgav Liberia som favorit i samband med tävlingsregistreringen.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är i gott sällskap, Kjell Jonevret sa ju "Ibrahim Ba var läcker att se på under VM 1998".

Eller dåligt sällskap kanske det snarare är...