torsdag, februari 23, 2006

Curlinglaget gör djävulstecknet

Häromveckan upprördes vår gamle vän Ekwall av att Peja har snus inne under curlingmatcherna. Signaturen Rick "the model" Martel, en flitig läsare av denna blogg, gör oss nu uppmärksamma om följande skandal:

På tal om OS så reagerade jag på segergesterna efter sveriges vinst i damcurlingen igår. En av damerna gör "sign of the devil" när dom poserar efter matchen. Det får mig att undra lite över reaktionerna på Pejas snusande under match. Varför får detta så stor uppmärksamhet när inte tecken på djävulsdyrkan får det? Ekwall har gnält om Pejas snus i både blogg och krönika men så vitt jag vet inte ord om djävulsdyrkan. Jag är övertygad att pastor Lundblad håller med om att snus är ganska oförargligt i jämförelse med djävulsdyrkan.

Kolla in den här länken för bildbevis.

Jag mailade naturligtvis Rune Lundblad direkt för en kommentar och han lovade att återkomma med en insändare så fort han hade lugnat ner sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Rune. Sätt onda ögat på dom!

Anonym sa...

Jag undrar jag om det inte har att göra med den där hårdrocks videon de spelade in. :)