söndag, juni 04, 2006

Ett oväntat möte

Igår vid tiotiden fann jag mig själv promenerandes på Allégatan när mobilen plötsligt signalerade ett sms:

Nu får du fan skriva på bloggen, jag gillar den som fan.

Det var en gammal klasskamrat från grundskolan som messade, en barndomskompis som på något vis hade luskat ut vem det var som stod bakom bloggen. Jag hade inga pengar att svara med men snart ringde han upp. Han hade fått tag i mitt mobilnummer via en gemensam vän och nu satt de och förfestade i en lägenhet i centrala Borås, ja jag befann mig inte mer än hundra meter från platsen när han ringde så jag kikade upp. Det var så kul som det är att träffa gamla kompisar som man inte har sett på länge, vi hade mycket att snacka om och det blev mycket Elfsborg givetvis.

Det finns ingen anledning att berätta några detaljer från denna privata tillställning men nu har jag postat i alla fall. Bloggen är inte på något vis nedlagd men just nu är det semester på skrivfronten. När VM drar igång kommer jag antagligen att skriva lite mer, vi får se.

Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det är alltid kul att träffa gamla vänner.

Hur går det föresten med radion?

Röd Guling sa...

Målsättningen är fortfarande att börja sända efter VM.

josephzohn sa...

Hoppas att radiosändningar är igång 2 oktober ...

Anonym sa...

Har du semester eller? Inte ett inlägg sedan 4 juni, har du ingenting att säga om fotbolls-vm t ex. Eller du kanske bara ligger hemma och jäser och dricker öl till matcherna, inte fel det heller iofs :-)

Röd Guling sa...

Nej, tvärtom jobbar jag alldeles för mycket och morgondagens match missar jag. Ni får ha lite tålamod, saker och ting skriver sig inte av sig självt.