fredag, maj 18, 2007

Lürendrejeri

Lühr undrar hur jag tänker i sin näst senaste bloggpost. Låt detta inlägg bli ett kunskapens ljus för den som famlar i mörker.

Först citerar han fråga 16 i det rödgula samtalet med Laul, utan att ange någon mer specifik källa än "en bloggare." Snyggt! Sedan drar han igång ett meningslöst resonemang för att belysa det uppenbara, att frågan var ledande.

"Undrar hur liraren tänkte - efter att ha ställt en sådan fråga till någon annan - när han sen mejlade mig och snällt bad om en intervju.
Trodde han att jag skulle svara:” Jamenjovisst. Vilken ära!”"

Har du hört talas om självdistans, kompis? Och varför ljuger du? Mitt mail till dig är redan citerat i sin helhet och det finns ingenting i det mailet som ens kan tolkas som en snäll bön.

Slutklämmen är bäst:

"Nu är jag ”arrogant och otrevlig”, mejlar bloggaren.
Tydligen är jag även svartlistad på hans/hennes blogg.
Och jag kan inte sluta skratta."

Här släpper Lühren ännu en liten fjantig lögn, som om det faktum att han överhuvudtaget kommenterar svartlisteutnämningen inte avslöjar att han har låtit sig uppröras. Han kör med någon slags påklistrad von oben-attityd i syfte att verka måttligt intresserad men hela inlägget talar för sig självt. Jag ("bloggaren") har inte "mejlat" och beklagat mig över hans arroganta och otrevliga sätt. Det var först i svartlisteposten som dessa uttryck användes, så det där "tydligen" kan han ju stoppa upp i något med samma namn som Hasse Berggrens nuvarande arbetsgivare.

Härmed lämnar jag Laul/Lühr-fejden och låter de båda kombatanterna göra upp sinsemellan. Det har aldrig varit någon hemlighet var mina sympatier finns men Lühr sumpade en chans att "bli över" så att säga.

Andra bloggar om: , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har bevis på att Lühr verkligen blev upprörd. Men vi hoppar över det och skrattar åt saken. Ingen är okänslig för kritik, speciellt inte när den är befogad. Det gör ont när knoppar brister, även de feta. :)

Anonym sa...

åhh, men orka.. verkar som att det är 3 el fler som inte fick leva ut sina fantasier om kungavälde i sandlådan när de var små.. btw; spelar inte elfsbång rätt tråkig fotboll? el de kanske inte har nåt direkt system.. hmm.

Anonym sa...

Varför skulle någon bry sig om ifall vederbörande blir svartlistad i denna pseudoblogg?

Vilken nackdel menar bloggansvarige att det skulle vara att vara svartlistad här?

Anonym sa...

Tråkig fotboll?

Inte vi inte, vi spelar med en forward, det är inte alla lag som spelar så offensivt.

Vi spelar superdefensivt med fyra man i försvarslinjen och fem mittfältare i knä'et på dom.

Men vi har en Neanderthalare som spjutspets och han är offensiv han.

Anonym sa...

Rödmosig bonne>> Det syns ganska klart igenom att du är en bitter ICA-supporter med komplex för att ni spelat tråkigast fotboll i Sverige under lång tid. Ni är väl också rätt bittra för att ni tappat ALLT som ni byggde upp under tidigt 90-tal. Men det finns en liten ljusning, ni spelar lite roligare än Örebro nu tack vare en viss Rehn. Appropå anfallspelare, hur väl tycker du eran skattesmitare längst fram förtjänar sin höga lön. Hur många allsvenska mål har han gjort sen han fick den där "bonusen"?

Anonym sa...

ICA? Jag?

Nej jag är född i Sveriges armhåla och jag trivs alldeles förträffligt här i Borås.

ICA är klantiga som åker fast när de smiter från skatten. Vi sköter det mycket smartare. Taco-ätaren klarade sig trots att han smet från mycket mer skatt än den där Hallandsjuggen.

Vi vann förra året på att vi var så smarta att vi bytte ut gräset mot plast och det behärskade inte de andra lagen. Medan vi ju spelade nästan hälften av matcherna på riktigt gräs.

Om man inte får lika mycket pengar som Mourinho så får man se till att spela lite fult här och där.

Det gjorde vi och det gick vägen minsan.

Anonym sa...

Fattar inte vad ni muttrar om.

Hemma i Degerfors muttrar vi inte, där muttrar vi av.

Om inte tränar'n gör sitt jobb på ett bra sätt.

Anonym sa...

Jäklars anagga vad det måste svida att få kritik först av Laul som är typ sjua med alla nyheter och sedan av en bloggare någonstans i internets periferi. Det måste göra riktigt rejält ont i hans journalistsjäl på Expressen när han skriver för typ en halv miljon läsare. Uj uj uj!

Röd Guling sa...

Anonym-Lühr: Alla med normal-IQ har redan konstaterat att du blev upprörd. Lämna det där nu och var tacksam för att jag inte mailade din chef så att du i lugn och ro kan fortsätta skriva för din halv miljon läsare eller vad det är.

Anonym sa...

Men snälla! Har du så höga tankar om den här bloggen att du tror att Lühr ens bryr som om att skriva inlägg här? Senaste "anonym" är inte Lühr...men jag har dock samma förnamn.

Röd Guling sa...

anonym: Har svårt att tro att någon annan skulle kunna tänka sig att skriva något sånt, men det är klart att jag kan ha fel. För övrigt kvittar det fullständigt för mig.