lördag, oktober 13, 2007

BT hänger ut spelare med namn

Borås tidning hänger idag ut en för mig okänd basketspelare som tydligen har gripits för fylla. Storyn i sig är helt ointressant (vem fan bryr sig om basket?) och jag har egentligen inga synpunkter på att personen i fråga hängs ut med namn. Det intressanta är att BT inte skrev ett ord om när vår före detta mittfältare, numera i Bröndby, fick spendera en natt i fyllecellen för ett par år sedan. Det skulle vara väldigt trevligt att förstå tanken bakom dessa publicistiska beslut. Allmänintresset har ju i alla fall inte tagits med i beräkningarna så troligen är det väl bara enklare att sänka en utländsk basketspelare. Dessutom är ju BT ofta ett rent hejarklacksorgan till Elfsborg, även om Mathias Svensson kanske inte håller med om det.

Samtidigt fick jag kritik för att jag "avslöjade" vem Elfsborgaren var, när jag la ut exakt samma uppgifter som SR redan hade publicerat. "Bedrövligt" och "tråkigt att internet används till fel saker" hette det då.

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det ett märkligt sätt att hantera till synes samma incident på. Jag har bloggat om detta också och där ställer jag frågan, som jag inte finner svaret på, om hur BT behandlade historien med Andreas Augustsson i våras.

Anonym sa...

Länge sen du skrev nu.
Bitter nu när elfsborg e borta från guldstriden kanske?

Anonym sa...

GÖTT! Vilken SJUKT bra blogg! Vore SJUKT GÖTT om du uppdaterar lite oftare, GÖTT! Har du också spelat i min moders klubb? GÖTT!