onsdag, januari 21, 2009

Redaktionsmöte på Elfsborg

Först måste jag skriva lite om en kille vid namn Joakim Johansson. Jag har aldrig träffat honom, men i text ger han intryck av att vara en snäll, någonstans på gränsen mellan naiv och halvtrög ung man. I år verkar han enligt ryktet få ett större ansvar på Elfsborg.se, samtidigt som han kombinerar det med sitt uppdrag som redaktör på Svenska fans, en sida med journalistiska ambitioner. Det där är en historia i sig, men det är på sätt och vis upp till honom om han tycker att det är lämpligt, och upp till Elfsborg om de vill fortsätta ge ett amatörmässigt intryck. Jag lägger mig inte i det just nu.

Mot ovanstående bakgrund citerar jag från Johanssons privata blogg:

"Kom precis hem från mötet med Elfsborgs webbgrupp, där jag är med. Jag, Jörgen, Göran och Jonas (ett gäng 60-talister) har haft möte hela eftermiddagen och kvällen. Först var vi på Anxious, en reklambyrå och webbfirma. Därefter till kansliet för att ha redaktionsmöte, som slutade med att alla, utom jag, satt och drack öl. Själv drack jag - ingenting.

Sedan bar det av till Brasseriet för att äta en bit mat. Deras hamburgetallrik var jättegod, rekommenderas! Elfsborg bjöd givetvis."

Det känns tryggt att veta att Elfsborg har en budget för hemsidan, och att den spenderas på rätt saker. Nej, allvarligt talat: Elfsborg kan aldrig bli en seriös och professionell idrottsklubb förrän de här clownerna befrias från sina ansvarsområden!!! Är det verkligen tillåtet att sitta och förfesta i Elfsborgs lokaler och gå ut och roa sig på Elfsborgs bekostnad, utan att någonting av kvalitet någonsin levereras? Stavfel, faktafel, amatörmässig skit och trams på hemsidan är en sak, men när man läser sådant här vet man inte om man ska skratta eller gråta. Väck med skräpet nu!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har kommenterat det du skriver om på min blogg.

Anonym sa...

Som av en händelse finns nu inte längre Joakim Johansson blogg kvar. Det du skrev tog tydligen skruv.

Anonym sa...

Nu dök den upp igen. Tillfälligt avbrott :)

Anonym sa...

Det är ju helt sjukt! Har du vidarebefordrat den här informationen till Bosse Bank och Stefan A? Hemsidan måste genomgå en total makeover och där finns knappast Lohne, Johansson, Jörgen eller Anxious med...

Anonym sa...

Det är ju bara att titta på den senaste nyheten om Janne Ryrlen. Kolla in ingress, val av typsnitt osv! För att inte tala om webb-TV:n....

Röd Guling sa...

anonym 22:15: Jag funderar på att be någon av Bamk eller Stefan kommentera själva sakfrågan imorgon, men det är ju alltid fritt fram för andra att framföra synpunkter på hemsidan. Det vore på sätt och vis bättre så att de som bestämmer fattar att opinionen är kraftig.

Anonym sa...

Lohne är en trevlig prick och han gör ett helt ok jobb på matcherna men det funkar inte att han ska vara huvudansvarig för hemsidan. Det behöver komma in en yngre kraft (läs inte Joakim Johansson) som kan styra upp IFE:s kommunikation via webben och utnyttja all den potential som finns. Kanske läge att starta en namninsamling?

Anonym sa...

Kände inte till kopplingen mellan Elfsborgs webbgrupp och Elfsborgsredaktionen på Svenska Fans tidigare. Tyvärr är det som att leta efter tänkbara nyförvärv till Elfsborg i en korpmatch mellan Borås Lokaltrafik och SP. Man hittar inte fotbollsspelare av toppklass där, lika lite som de bästa skribenterna skriver på Svenska Fans...