onsdag, februari 25, 2009

Telenors piratvänliga försäljningsstrategi

Trogna läsare vet att jag saknade mobil under en längre tid, närmare ett år faktiskt. För ett tag sedan tecknade jag emellertid ett nytt abonnemang med Telenor och nu vill de sälja fler grejer till mig via telefon, bland annat mobilt bredband alldeles nyss:

"Om du laddar hem flera filmer så märker du att hastigheten ..."

"Är det inte olagligt att ladda hem film?"

"Njaaäää det finns filmer som man får ladda hem."

"Jaha, vad är det för film? Fri film?"

"Njaä, jag vet inte så noga, men det ska finnas."

"Det måste vara väldigt breda genrer ..."

Nu när vi har lagt på funderar jag på om det kan röra sig om sån där Alban-Tunisisk film som Ekwall brukar minnas från lördagskvällarna med SVT före avregleringen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: