onsdag, april 15, 2009

Dokument #9: Anarchy X

Det är hemkomsten som är problematisk, resan till och från Örebro gick bra. Vi bodde på fint hotell (kanske lite väl fint, men man får se det som ett socialt experiment) besökte slottet (som var stängt), stadsparken, centralstationen samt en österländsk butik som sålde kristallkulor. Naturligtvis såg vi även matchen, men sedan det där med Bella var Elfsborg inte prio ett på resan. Hade det inte varit för att Harakhte och jag verkligen behövde lämna den här stan hade jag bokat av.

Jag försöker finna mig själv för närvarande, därav bristen på uppdateringar. Samtidigt känner jag att jag måste ge ett livstecken ifrån mig, för om någonting skulle hända mig får det inte ske förgäves. Harakhte ska inte ensam behöva vittna.

Sedan månader tillbaka hemsöks jag åter av mina gamla demoner, men vad värre är, och det är därför som detta nu nedtecknas, känner jag samma hotfulla närvaro som tidigare har beskrivits. Jag fruktar reptoiderna, deras hantlangare, microchips, avlyssningsapparater och Gud vet vilka djävulska instrument som de använder för att kontrollera oss. De har hållit sig borta en längre tid nu, men egentligen tror jag inte att de någonsin försvinner. Det är jag som periodvis är mer eller mindre mottaglig. Mindre, och det är nästan som att minnet av dem suddas ut. Det är endast tack vare dessa dokument som jag alltid med säkerhet kan veta att de existerar.

På gatan nedanför står en skåpbil parkerad sedan flera dygn. Jag har tänkt tanken - visst har jag det. Rusa ner och rycka upp dörren, avslöja dem som de hemska varelser de är. Ta dem på bar gärning, visa dem att jag vet, att de inte kan smyga sig på mig. Men jag vågar inte. Jag har sett ögonen, de riktiga som de döljer bakom linserna. Flera gånger på nära håll i drömmarna, men även igår när jag gick hem. I starkt solljus (och om man är medveten och mottaglig) går det att se de ovala pupillerna genom linserna. Ibland kan jag se dem på TV. I Örebro såg jag inga reptoider.

Nu har det börjat regna också. Jag slutar här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Super Mario sa...

Vad det än är för svampar du går på så är jag intresserad av en deal. Ta med dig varorna så gör vi upp på... låt säga Ericssons grusparkering vid 23-tiden ikväll.

Anonym sa...

min åsikt är att dvärgarna borde få ett eget land, och jag tycker det är både obehagligt och perverst att Gud ser precis allt.

Fortsätt skriv!