onsdag, april 05, 2006

Ord och inga visor

Finns det några biljetter kvar till premiären om mindre än en vecka? På Ålgårdsläktarens forum kan man finna följande insändare av signatur IFE-Magnus, som även har en del andra kritiska synpunkter. Jag markerar det som jag tycker är lite extra bra med röd färg.

Tycker det verkar helt otroligt att det bara gått 12,500 biljetter?? Det måste vara fel på kansliet?? För några dagar sedan var ju alla sittplatser slutsålda, dvs ca 10,000 biljetter. Med 1500 biljetter till IFK så skulle det innebära att bara 1000 biljetter är sålda till ståplatser (minus kanske 250 säsongskort), dvs ungefär 750 ståplatser är sålda.

Det är så jävla pinsamt om det inte blir fullsatt på denna matchen. Jag har hört nån skrämd reklam på radio match som är så innehållsfattig så det finns inte. Stefan Ishizaki (inte hans fel dock) säger nåt om att det finns seriebiljetter kvar och de kostar 2700. Ehhh hallå? Sponsorkåta Elfsborg i ett nötskal eller? Det finns seriebiljetter för 700:- för ungdomar på ståplats, varför nämn ingen om det? Varför bara rikta in sig på de feta dinosaurierna hela jävla tiden. Elfsborg har alltid varit, och kommer förbli om ingen ändring görs, fast i sitt sponsortänkande. De måste förstå att det finne en annan publik också som är viktig den också. På kansliet är det allmänt kaos som vanligt, man har ingen koll på seriebiljetterna överhuvudtaget. Folk ringer in och undrar vart ens biljetter är, man får till svars att "du har inte betalat", trots att man gjort det för flera månader sedan. Då får man svar att det är så många betalningar så man har svårt att hålla koll. Jaha? Är inte det ett kanslis uppgift att just hålla koll och organisera?? Jag känner ett flertal personer som fått dubbla seriebiljetter, alltså 2 biljetter till varje match. Vad fan är det som händer egentligen? Lite professionalism får det väl även vara utanför planen.

Sen ska vi inte prata om hur jävla provocerande det är att stå i klacken nuförtiden. Kommer upp massa gorillor och står och glor på varenda steg man tar. Jag har inte betalat pengar för att vara iakttagen av massa ordningsvakter, superkameror och så vidare. Det får mig att känna mig som en brottsling, något som jag inte är.

Då säger kanske ni att "har du inget att dölja så är det ju ingen fara", men då säger jag dra åt helvete. Skulle ni vilja vara i den situationen att nån står och hånler och glor på er under en hel match och filmar varenda steg med en kamera som kan zooma in ögonfärgen på dig? Behov och proportionalitet. Det är inte hells angels på läktaren, det värsta som kan hända på borås arena vore att nån skulle bränna av en bengal i guliganernas klack, är det då rimligt att ta ifrån den personliga integriteten från 1000-tals människor med hjälp av dyra kameror för flera miljoner och en vaktstyrka som kan liknas vid de tyska SS-styrkorna, vars kostnad för året har mer än dubblerats sen ryavallen-tiden??

Som sagt, känner man sig som en brottsling genom all bevakning så tror man snart att man är en brottsling och beter sig därefter!! Avveckla era fascisttankar på Borås Arena innan ni bara har publik som sitter ner och håller käften och dansar efter eran pipa, härligt läktarklimat va?!?!

Ja, det verkar ju lovande om det stämmer att det sitter en massa människor med dubbla seriebiljetter. Denna insändare skapar en skön kontrast till det professionella intryck som klubben ger i boken "Utmanarna" och hela texten är dessutom skriven i en hård men välformulerad ton som man tar på allvar. Jag håller med om att det vore pinsamt om det inte blir så gott som fullsatt i premiären och för övrigt gillar jag verkligen jämförelsen med fascism och SS-styrkor mot slutet, det är precis min stil.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: