onsdag, april 11, 2007

Laul kritiserar kollega

Att Robert Laul har fått en något mer tillbakadragen roll på Sportbladet inför den här säsongen är ju glasklart. Det har dock inte hindrat honom från att via sin blogg fejda med allt och alla, ja i synnerhet med landslagsledningen, Ekwall och Lühr vilket har varit underhållande att följa. Idag har han till och med hoppat på Sportbladet-kollegan Petra Thorén och nu tror jag att han hamnar i klistret och har en reprimand att vänta. Jag vet en sak om journalistik och det är att man aldrig kritiserar sina egna offentligt men läs vad Laul skriver:

"Men ibland förstår jag att "svenskafansarna" suckar djupt och undrar vad fan vi journalister håller på med. Till exempel i frågan om Jeffrey Aubynn. Efter hans inhopp mot Gais i går skrivs och snackas det om att "Hammarby har svängt".

Jag har följt historien från scratch och jag har aldrig – jag betonar ALDRIG – hört eller läst Hammarbys tränare eller klubbledning säga något annat än att "vi prioriterar spelare med långa kontrakt".

Det innebär att Jeffrey inte kan räkna med särskilt mycket speltid, men visst kan – och kommer – det att uppstå situationer då han får hoppa in, eller rentav starta matcher.

Förklara för mig någon: på vilket sätt har Hammarby svängt genom att byta in Jeff mot Gais?"

Laul har ju givetvis rätt men spelar det någon roll när Petra Thorén nyss har skrivit denna artikel?

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: