tisdag, november 29, 2005

Ishizaki och Hasse

Det var inte helt oväntat Stefan Ishizaki som presenterades denna eftermiddag. Jag kunde tyvärr inte närvara på presskonferensen men jag hoppas verkligen att Elfsborg tog fasta på mina tips som ni hittar här.

Jag tror att Ishi blir en stor tillgång. Jag tycker att Elfsborg har saknat en spelare med asiatiskt utseende. Om Emir Bajrami och Eder Sarkis får tillräckligt mycket speltid nästa säsong kanske den löjliga pannbandsimagen kan bli bortvaskad för gott. Jag hoppas verkligen det. Jag har full förståelse för ICA-fans som i många år har skrivit hånfulla inlägg om pagefrillor, det har ju varit straffsparksvarning på det. Man får aldrig ge motståndarsupportrar så öppna lägen.

Över till mediekarusellen Hasse Berggren. Hasse anser att han tjänar för lite i förhållande till vad han presterar samt vad andra spelare i Elfsborg håvar in varje månad. Då Elfsborg verkar vara tveksamma vill han sticka. Jag funderar lite. Det är möjligt att Hasse har en poäng men förlängde han inte sitt kontrakt efter många om och men föregående säsong efter att först ha grinat över hur mycket han längtade hem till Gävle? Jag undrar helt enkelt varför han skrev på det nya kontraktet om det nu var så dåligt. Jag undrar även hur mycket pengar det rör sig om. Nej, skeppa honom till Norge eller Arslet om det bara handlar om pengar för honom. Kollektivet först. Och tänk om transferpengarna räcker en liten bit till att få hem Bella, den spelare i världen som har överlägset störst Elfsborgshjärta. Visserligen är Bella inte riktigt samma spelartyp men han är ju minst lika bra och kanske den största profilen Elfsborg någonsin har fått fram genom egna led. Läs en hyllning till Bella här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Asiatiskt utseende?! Nä kom igen nu, var som vanligt och ha en riktig uppfattning.

Det har jag, jag tycker han är en klockren värvning om, och jag säger om, Haglund är på väg att ändra anfallsidé från att ha använt en target player till att spela på kanten och dra mindre bevakning från Anders i mitten. Är Ishi snabb? I sådana fall är det en bra värvning, snabba spelare runt omkring Anders och vi vinner guld.