tisdag, april 11, 2006

Guldlir men två förlorade poäng

Jag kan inte minnas att jag någonsin har varit så besviken efter en match. Det sägs att den bästa konsten föds ur smärta och lidande men just nu orkar jag inte skriva en ordentlig matchrapport. Den här posten blir istället ett virrvarr av tankar, frågor och annat som jag hasplar ur mig i ren terapi.

1. Varför fanns det så många ICA-anhängare i blåvita tröjor på Ålgårdsläktaren? De har ju för fan två sektioner att hålla till på. Istället står de upp på sittplats och skymmer sikten för folk som vill se matchen.

2. Varför får man fortfarande inte gå ut och röka i paus om man sitter på Ålgårdsläktaren? Det är ju ingenting annat än en skandal att man måste köpa ny biljett om man måste lämna läktaren. Jag blir lätt aggressiv om jag inte får röka och som matchen utvecklade sig ville jag slå sönder någonting när slutsignalen ljöd. Därför var det här sista gången som jag köpte sittplatsbiljett på Borås Arena. Jag föredrar att se matcher från sittplats eftersom det då är lättare att följa med i spelet men ett sådant fascistreglement kan jag inte acceptera.

3. Hur kan man hålla på ett så tråkigt lag som ICA? Det är för mig helt ofattbart.

4. Varför reagerade inte väktare och polis när ICA-klacken smällde en smällare? Jag hade inte heller reagerat men med tanke på insatsen i träningsmatchen mot Halmstad i februari var det märkligt att ingenting gjordes.

Positiva saker

1. Elfsborg är bra i år.
2. ICA är inte bra i år.
3. Om Elfsborg vinner mot Öster är vi med i matchen ändå. Inget lag har ju tagit full poäng efter två omgångar.
4. Anders Svensson är så fantastisk som man hade hoppats på. Han var tio klasser bättre än i träningsmatcherna.

Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

det räcker inte med världsklass i åttio minuter om man inte sätter sina lägen.
p.s varför skjuter inte anders svennson?
/hjalle

Röd Guling sa...

Nej, men i längden räcker det heller inte med att skapa noll avslut på mål under 90 minuter. Det blir superettan för er. Jag undrar också varför han inte skjuter oftare. Igår försökte han några gånger men bollen gick inte riktigt fram.

Anonym sa...

superettan är att ta i, men det är sant att mitfältet varit ute och cyklat de senaste två matcherna. men det känns endå som ett styrke besked att kunna genomföra en sån ocean eleven liknande stöld när man är så utspelad. så om jag var elfsborgare skulle jag vara oroad om mitt lag endast kunde trycka in en boll mot ett så underlägset lag./hjalle

Anonym sa...

Du har rätt i att blåvitt inte spelar bra för tillfället. Bra är dock att ta poäng när man spelar kass. Det är vad fotboll handlar om. Eller är blåvitt ett hot mot fotboll pga sin filosofi?

Anonym sa...

Varför inte röka där du sitter? Är ni så kristna i Borås? Inga problem att röka på vår läktare iaf. Rökning och fotboll hör ihop...