måndag, januari 12, 2009

Finska artister som förtjänar ett erkännande #5 - Pave Maijanen

Det har i bloggosfären blivit något av en fluga att posta youtube-listor. Eventuellt har det varit populärt en längre tid, men jag upptäckte fenomenet först i samband med att ni bad mig recensera BT:s bloggare häromåret. Hur som helst har jag förståelse för listandet, då jag själv inte alltid har tillräcklig inspiration, god dagsform, mental hälsa eller tid för att tillgodose bloggosfärens krav på återkommande uppdateringar. Därför tänker jag framöver lista fem finska artister som är värda ett större erkännande, vilket alltså betyder fem uppdateringar med minimal arbetsinsats.



På plats nummer fem hamnar en skrämmande förbisedd artist. Idag skickar Finland engelskspråkiga bidrag som tävlar på helt andra villkor i Eurovisionschlagerfestivalen, men 1992 var tyvärr Pave Maijanen helt chanslös med den tuffa, Roxette-doftande rockdängan "Yamma-Yamma" ...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt fejk-vev med armen. Synd att han inte själva spela på guran, för då hade det blivit en klassiker!