onsdag, januari 23, 2008

En dag senare

Två Elfsborgs-relaterade nyheter idag, där den ena är tråkig och den andra är värd en axelryckning. Vi börjar med den tråkiga. Matt Svensson kan ha spelat sin sista match, skriver BT. Knäproblemen krävde ytterligare en operation för en vecka sedan och nu väntar rehabilitering. Tufft för en snart 34-årig kropp som har fått ta emot extremt mycket stryk genom åren.

Redan på resan ner till avslutningsmatchen i Malmö hörde jag rykten om att Matt övervägde att göra sin sista säsong. Därför var den här informationen väntad, men inte desto mindre trist för det. Jag har långt ifrån alltid hyllat hans insatser på planen och jag har aldrig ansett att han ska vara given i startelvan. Bortsett från de allra mörkaste stunderna har jag emellertid alltid respekterat honom högt för hans järnvilja, för hans fuletrix, för hans spelintelligens och, inte minst, för att han gick proletariatets vilja till mötes. Därför hoppas jag att han åtminstone kan komma tillbaka fullt ut i träning, om inte annat för att fungera som mentor åt våra yngre förmågor som får ett större ansvar i år. Om kroppen ändå skulle säga stopp kan hans karaktär säkert bli en stor tillgång i Elfsborgs framtida organisation.

Organisationen ja. Elfsborg.se meddelar att Nicklas Andersson slutar som säkerhetsansvarig, kanske för att lämna plats åt den nya heltidstjänsten som av luddiga skäl alltså ska tillsättas. Andersson och jag har faktiskt skakat hand en gång så personligen har jag inga dåliga erfarenheter av honom. Däremot blev han föremål för en rejäl sågning här, när han i BT hävdade att AFA-medlemmar ställer till förtret på Borås arenas läktare. Det var ett fullständigt sensationellt uttalande som kanske borde ha befriat honom från hans uppdrag redan då.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: