onsdag, september 28, 2005

Öppet brev till Halmstad BK, Örgryte IS och IF Elfsborg.

Återigen finns möjligheten att Elfsborg får en direkt avgörande roll när kampen om guldet ska avgöras. Därför vill jag ge min syn på saken i en tillfällig uppdatering av bloggen:

Jag anser att Elfsborg bör lägga sig i sista omgången om ICA fortfarande har en chans på guldet, oavsett hur våra utsikter för Royal Leauge-plats ser ut. På sätt och vis var det därför tråkigt att vi vann mot Giffarna och det är märkligt att fjärdeplatsen fortfarande är inom räckhåll så dåliga som vi har varit i många matcher denna höst. Många gulingar kräver nu att Elfsborg går för fullt i kommande omgångar medan jag med min mer nyanserade syn anser att DIF måste få hjälp. Det gäller även övriga lag som DIF har kvar att möta, nämligen HBK och ÖIS. Vi måste lägga samtliga meningsskiljaktigheter och enskilda vinstintressen åt sidan och enas i en kollektiv kamp, syftandes till att förhindra fotbollsmördarnas och terränglöparnas framfart i allsvenskan.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att alla tongivande spelare i laget både bor och håller på IFK Göteborg.

Anonym sa...

Daniel Alexandersson, Anders Svensson och Jonas Lundén lyder säkert...

För övrigt en ofantlig skräll att du dyker upp nu igen när ni precis vunnit en match och Anders spelat bra...

Röd Guling sa...

Initierar du att jag skulle vara medgångare? Jag har ju redan förklarat varför bloggen ligger på is. Jag kan tyvärr inte ens se Elfsborgs matcher för närvarande och även om jag skulle ha tid för själva skrivandet är det svårt att skriva utan koll.

Anonym sa...

Är du Elfsborgssupporter på riktigt? Du verkar mer upptagen av Blåvitt än ditt eget lag.
Har svårt att förstå ett fotbollsintresse som helt bygger på negativa känslor och missunnsamhet.

Anonym sa...

Initierar????? Initiera betyder nåt i stil med: "sätta igång", "starta" eller "påbörja". Även "inviga i", införa i" eller "göra bekant med".

Jag misstänker att det är insinuera du försöker säga. Synonymer till insinuera kan vara "försåtligt antyda", "antyda", "anspela", "låta påskina" eller "misstänkliggöra".

Man gör lätt bort sig om man använder ord man tycker är fina, men som man inte riktigt vet vad de betyder eller hur de stavas....

Anonym sa...

Du har fullständigt rätt, för svensk fotbolls bästa vore självklart det ultimata att ett spelande och publikfriande gäng vinner serien. Bara tanken på att få se Håkan Mild och åldersnojiga, fåfänga "Alex" stå och käka guldpytt tillsammans med resten av ICA Skattesmitarna får en att vilja kasta upp!!

Röd Guling sa...

Initierar????? Initiera betyder nåt i stil med: "sätta igång", "starta" eller "påbörja". Även "inviga i", införa i" eller "göra bekant med".

Korrekt.

Jag misstänker att det är insinuera du försöker säga.

Nej, det där med initiera och insinuera är en gammal vits som vid närmare eftertanke kanske inte är så känd som jag trodde.

Man gör lätt bort sig om man använder ord man tycker är fina, men som man inte riktigt vet vad de betyder eller hur de stavas....

Där har du helt rätt igen. Ordbajsare ska hängas högt.

Anonym sa...

Som DIF supporter vete fan om jag vill ha hjälp, men eftersom ifk sillstryp verkar ha köpt alla domare i Sverige skulle det kanske inte skada...

Och det skulle nog inte skada om åklagarmyndigheten kollade upp berörda domares konton. Det kanske finns en och annan "gåva" där.

Anonym sa...

Skön läggmatch idag gubbar. Men visste ni inte redan att guldet redan var kört för Blåvitt?