måndag, juni 04, 2007

Den brinnande busken

Kamrater! Jag känner mig inte längre motiverad att driva den här bloggen vidare. Man skulle kunna säga att den har spelat ut sin roll och att det inte längre känns meningsfullt att fortsätta uppdatera den bara för uppdaterandets skull.

En av tankarna bakom bloggen var att få total kontroll över den typ av texter som jag alltid har föredragit att skriva och samtidigt se om "min grej" skulle kunna fungera för en publik. Resultatet (den befriande känslan av att slippa bli refuserad) har varit tillfredställande men det finns en gräns för hur mycket jag kan skapa kring ett såpass smalt ämne som Elfsborg utan att upprepa mig själv. Nu, snart två år senare, känns det som att kvoten är fylld. Visserligen har denna blogg hela tiden nått nya läsare men för egen del har varje tendens till upprepning känts som en kvalitetssänkning. Det går inte att skriva 30 matchrapporter per år och få ut ett konstnärligt värde av varje enskild post, åtminstone klarar inte jag av det.

Det här blir ingen sammanfattande post. Samtliga inlägg finns kvar i arkivet för den som söker.

Med vänlig hälsning,
Röd Guling

Ps. Jag stänger av kommentarfunktionen för att slippa moderera eventuella olämpliga kommentarer i framtiden men mailboxen kommer att fortsätta vittjas tills vidare så det är fritt fram att uttrycka er glädje eller sorg över detta beslut via mail.

Inga kommentarer: