söndag, augusti 07, 2011

Högre utvecklade civilisationer

Med risk för att återigen ge ett pompöst intryck anser jag att övriga IFE-bloggare brister något när det gäller fotbollsanalytisk förmåga. När Proletariatet nu har börjat gå på matcherna igen (märks dock inte på publiksiffrorna än) kan det därför vara på sin plats att jag rapporterar efteråt, som på den gamla goda tiden.

För det första är Elm given i startelvan när han är frisk. Jag vet inte riktigt vem Svalander vill ha in istället, men så vitt jag minns diggade han Haglunds 5-5-0 som introducerades i slutet av 09. Med Svensson som tredje mittback och Mobaeck, Helgi och Ericsson som centrala mittfältare. Det var ett spelsystem som jag tyckte var förbannat tråkigt att se in action och som dessutom aldrig ledde till trepoängare.

För det andra gör IFE en bra match mot Kalsongerna. Denna prestation hade med lite stolpe in gott och väl resulterat i tre poäng. Nu är det tyvärr så att ett lag, hur mycket man än håller på det, sällan går igenom en hel säsong med tur i varje match. IFE har haft en hel del tur under denna säsong och med det i åtanke var detta kryss ingen katastrof.

Nej, vid närmare eftertanke tänker jag inte bjuda på någon djupare analys. Känner att jag inte har någonting för det och behåller därmed analysen för mig själv. Däremot ska jag avslöja vad jag tror: Jag tror att IFE har en jättechans att vinna SM i år. Jag tror även på utomjordingar, UFO:n och att äldre civilisationer fick besök av sådana i forntid.

Inga kommentarer: