torsdag, februari 15, 2007

Tröjdebatten

Idrottsföreningen Elfsborg har fått hetta för de nya matchtröjorna. En del supportrar menar att de svarta inslagen i 2007 års kollektion är för många, där stora blaffor på axlar och sidor tränger undan det gula som nästan alltid har haft en monopolställning när det gäller tröjornas utformning. Andra tycker inte om klubbmärkets design och syftar då på att man i år har tryckt dit hela klubbemblemet istället för enbart Elfsborgs-fonten som har varit standard alla år utom jubileumsåret 2004. Alla hatar reklamen och det tycker jag är intressant. 24 olika loggor trängs på tröjorna och det ser ju givetvis för jävligt ut.

Jag är inte särskilt bra på att rita men med hjälp av en editor till det gamla dataspelet Sensible soccer har jag lyckats illustrera min vision av ett snyggt matchställ:


Snyggt och stilrent. Så här vill alla att det ska se ut men i den verklighet vi lever i är det varken det sunda förnuftet eller den goda smaken som styr. Jag är emellertid övertygad om att jag befinner mig på rätt sida.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: