måndag, oktober 23, 2006

Bajs

Det börjar se otäckt dåligt ut. Ni vet att jag inte såg Kalsong-matchen men enligt uppgift var Elfsborgs spel lika dåligt då som det var denna kväll. Spel och spel förresten. Felpassningar och tjongbollar är ruskigt tråkiga att se och särskilt effektivt är det inte heller när man spelar med en forward. Jag skrev ju att jag skiter i hur spelet ser ut så länge poängen bärgas men samtidigt kan man inte räkna med utdelning om inga chanser skapas. Det blir så lätt ICA över det hela om man tror att det i varje match går att sätta en frispark eller hörna och sedan hålla tätt. Det receptet håller troligen inte för guld och det är heller inte på det viset som vi har nått vår nuvarande tabellposition.

Även om enskilda spelare svarade för sagolikt dåliga insatser var slutresultatet främst en produkt av en kollektiv kollaps. Av Haglund fick de heller ingen hjälp när han först bytte ut Ilola mot Samuelsson (varför?) och sedan lät Alexandersson vara kvar nästan hela matchen trots att han är helt under isen. Det är helt jävla obegripligt att bytet inte görs förrän i 80:e minuten då Bajen just har gjort målet. Griffit rörde i och för sig inte bollen en enda gång så det är svårt att säga om han hade kunnat uträtta någonting om han hade kommit in tidigare.

Mest besviken är jag emellertid på Anders Svensson som gör en rakt igenom pissdålig match. Jag tror inte att han skulle vilja se statistik över antal passningar till rätt adress och man måste kunna kräva mer än så här av honom. Fan, till och med Samuelsson måste haft bättre passningsprocent i denna match. Jag kan inte acceptera att en landslagsman och lagkapten gör en så dålig match när det gäller som mest.

Jag skulle kunna sprida galla i evighet men jag nöjer mig med att säga att Wiland får med beröm godkänt och att Bajen vann fullt rättvist. Nu krävs en uppryckning av gigantiska mått, annars tar vi inte många poäng i de tre matcher som återstår.

Katten ligger förresten och sover, lugnt och fridfullt i soffan här bredvid. Tänk om man hade sådana nerver. Bedrövligt spel, idiotisk tv-produktion, en kopp kaffe och slut på cig var ingen bra kombination denna kväll. Det är tveksamt om det blir någon sömn i natt.

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir guld!

Anonym sa...

Hej jag heter Kiiki!
Jag gillar katter mycket. En gång fick jag en katt av pappa. Jag var nog fem år. Eller föresten 10. Ja, 10 år var jag. På den tiden fanns inte Sverige. Inte Sverige som finns idag i alla fall. Det vet jag. Katten hette Gros och gillade när jag kliade det bakom örat. Krrr sa det då. Då kände jag mig glad. Men nu är jag inte glad längre. Polisen var här. Ville prata med min sadel. Och mjölken är gammal. Tror den luktar hursk.

Jag heter Kiiki!

Anonym sa...

Det blir ändå AIK som vinner till slut. Ni lantisar får allt vänta på ert första GULD

Anonym sa...

Vadå första guld? Vi har redan 4 st.

Anonym sa...

Inte i modern tid.

Anonym sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Modern_tid

Anonym sa...

Ja då har nog den goda Wikipedian rätt mycket fel. Eller ännu troligare man kanske räknar så i akademiska kretsar vad gäller ämnet Historia.

I fotboll räknar man ca 40 år och då har vad jag kommer ihåg inte elfsborg vunnit något guld.

"Riktiga" SM-guld räknar man däremot från mitten av tjugotalet då den första Allsvenskan spelades.

Anonym sa...

Kikki:

Den luktar nog snarare Kursk.

Kursk var en stad där det stod ett stort pansarslag ( strax före modern tid). Efter slaget stod stanken tät av ruttnande kroppar.

Därav utrycket "Luktar Kursk"

I modern tid gick man verkligen till botten med det här och döpte en Ubåt efter staden.