söndag, oktober 29, 2006

Jag är positiv

En poäng mot ett formstarkt Kommunal borta är klart godkänt och det är bara bra att experterna nu är överens om att guldet hamnar i Solna. Så vitt jag vet var det ingen som tippade någonting annat än Kommunal-vinst och i så fall var ju AIK-guldet klart redan när vi förlorade mot Bajen för två omgångar sedan.

Vi leder i nuläget serien med två poäng och jag är enormt övertygad om att vi vinner över DIF i sista matchen. Någonting annat finns inte. Vad AIK måste göra är att ta sex poäng till. GAIS på en usel gräsplan är ingen lätt match och om de spelar lika disciplinerat som mot oss kan de mycket väl ta minst en poäng. AIK har pressen på sig nu och de har inte övertygat på bortaplan. Först imorgon kväll kan vi analysera läget inför avslutningen.

Men! Om AIK vinner de två sista matcherna är de värdiga mästare. Det är inget snack om det. Samtidigt var det i så fall inte denna kväll som Elfsborg förlorade guldet. Kryss på bortaplan mot seriens formstarkaste lag är som sagt klart godkänt. Dessutom var det en ganska bra match som vi lika gärna kunde vunnit, men tyvärr har vi inte haft speciellt mycket tur denna säsong.

Det blir spännande att följa radiosporten imorgon. Heja GAIS!

Ps. Blogger.com låg nere när jag skulle posta rapport från GAIS-matchen häromdagen. Jag kanske lägger in den senare.

Andra bloggar om: , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Idag kommer vi ente att kämpa ihjäl oss.

Vi skulle ente derekt älska om lellebror från bonnlannet vann SM-Guld.

Då e' det trots allt bättre om apflocken gör de'.