måndag, mars 02, 2009

Gubbalayout

Man hade ju hoppats att Borås Tidning skulle vakna i år, efter Bella-incidententen förra säsongen då sportredaktionen blev utskälld, men så publiceras det här av sportchef Janne Hansson:

"Som bekant har IF Elfsborg allsvenskans bästa presservice runt hemmamatcherna. Det borgar Camilla Lundgren och Sissi Gustafsson för.

Nu siktar Göran Lohne på samma titel i kampen om förnämsta hemsida. Klubbens redesignade webbskapelse känns riktigt lovande."

Elfsborgs hemsida ser säkert jättelovande ut om man är 50+ och tycker att det här med färgskärm är någonting nytt och festligt. Andra ser snart igenom skalet, speciellt när det rapporteras om dålig kompatibilitet med andra browsrar än Explorer. Själv kör jag visserligen Firefox utan att ha stött på några problem, å andra sidan tyckte jag att den nya hemsidan var rejält ful redan från början.

Till webgruppens försvar vill jag säga att de nya skribenterna Niklas Arvidsson och Victor Hjelmgren ser ut att vara skrivkunniga. Man kan möjligen ana ett trendbrott här. Förmodligen är de inte arbetslösa polare till Lohne och då syns en viss kvalitetshöjning omgående.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

det verkar som att layoutproblemen i firefox är fixade. tidigare kom hela högra menyraden längst ner under den vänstra.

jag undrar bara: var är den springande älgen och den animerade brevlådan som aviserar "mail to"-länken.

Röd Guling sa...

De kommer. Jag har postat några andra så länge.

Anonym sa...

Viktor Hjelmgren känner jag lite svagt då vi båda har skrivit för Indians SF-sida. Jag tror han tar sin uppgift på allra största allvar.

Anonym sa...

Jag sitter (tyvärr...) med Internet Exploder på jobbet, och där funkar inga av menylänkarna. I övrigt kan väl designen sammanfattas med "ur askan, i elden". Det som inte kunde bli värre blev just det.