onsdag, juli 06, 2011

Dan Huff och Whiteheart

När Hennig var hemma hos mig och kikade på ÖSK - Elfsborg i ... kan det ha varit i måndags? Nej, det var i söndags för då fyllde jag år och han hade med sig lite fikabröd samtidigt. (Sex år - denna blogg startade 050703.) Hur som helst:

När Hennig var hemma hos mig och kikade på ÖSK - Elfsborg visade jag honom en del nya kristna härliga rockband som han skulle kunna ta sig en titt på, i och med att han jobbar mycket med management och så där. Efter matchen pratade vi lite om Whiteheart. Ni som inte känner till Whiteheart kan titta på denna musikvideo innan ni läser vidare.


Enligt Hennig, som naturligtvis kan musikbranschen betydligt bättre, hade Dan Huff en gång varit medlem i Whiteheart. Dan Huff är ju annars mer förknippad med Giant som, så vitt jag vet, inte har någon kristen approach. Denna information var helt ny för mig och jag gladdes åt att kunna ta ännu ett kliv, att nå ännu ett snäpp högre på vishetens stege. Jag tackade Hennig.

Vad vill jag då säga med detta? Jo, det fina med livet är att man hela tiden lär sig något och på det viset utvecklas. Alla människor utvecklas konstant, mer eller mindre förvisso och mer eller mindre medvetet under livets gång. Även de där som man tror står still och som verkar vara nöjda med det. Här nedan tog jag mig tid att skriva en guide och så får man bara skit, av folk som inte har någon koll på saker och ting. Är det tacken? Själv hade jag ju skrivit något i stil med "tack för denna information, tack för att du gav mig möjlighet att växa. Tack för utvecklingen."

För mig är emellertid otack den enda belöningen för närvarande. Det gör dock inget. För inom mig vet jag att historien kommer att ge mig rätt.

Inga kommentarer: