måndag, juli 11, 2011

Helsingborg - Djurgården via pixelstream

Någon hade lagt upp en pixlig stream från Olympia och då jag inte hade något bättre för mig blev det lite slötittande. Även om det ibland var svårt att se vad som hände kändes det i halvtid som att DIF möjligen skulle kunna ta en poäng. Några minuter in på andra var den känslan försvunnen. Inför matchen hade jag naturligtvis inte förväntat mig något annat - DIF är helt enkelt för dåliga för att orka rubba Kommunal på deras hemmaplan.

Det är synd att vi förlorade på Olympia, riktigt synd, för vi hade chansen att ta poäng och som det ser ut nu kommer Kommunal inte att förlora många poäng hemma denna säsong. Det får inte vi heller göra, tappa poäng hemma alltså. För att avsluta Kommunal-resonemanget tror jag inte att de kommer att lida så mycket av en eventuell förlust av Gerndt som alla andra experter verkar göra gällande. Jönsson och Sundin är anfallare som skulle kunna ta plats i vilket allsvenskt lag som helst och överlag är Kommunal ett lag med kvalitet på varje position.

Vad HBK pysslar med i år begriper jag inte, men vad de än gör verkar det inte hålla allsvensk klass i alla fall. Sju poäng efter 16 omgångar, endast en vinst och cementerad jumbo är ett bedrövligt resultat för den gamla toppklubben. Minns hur Örjans vall brukade vara en av de svåraste platserna att plocka poäng på, men de senaste åren har vi haft resultatmässigt ganska lätt för HBK borta. Nu när de är sämre än någonsin borde Haglund säga "endast seger gäller" inför matchen. (Ungefär som jag brukar säga när jag är Elfsborgs tränare i FM11.)

Inga kommentarer: