fredag, december 01, 2006

Där tunnas det ut

Tänkte spinna vidare på resonemanget rörande Fredrik Ljungbergs flint och försöka styra in på Elfsborg. Vilka ligger i farozonen? Martin Anderssons hårfäste har ju för länge sedan passerat zenit och som ni minns fiskade jag efter en kommentar i det rödgula samtalet med honom. Jag tycker mig även se en något tunnsådd frisyr på Mathias Svenssons huvud jämfört med för några år sedan och om han skulle få för sig att raka skallen lär jag få anledning att återkomma med en analys.

Just det där med att vuxna män med trygga levnadsförhållanden plötsligt får för sig att bli skinheads brukar vara ett säkert tecken på att flinten ligger nära i tiden. Vi minns alla hur Magnus Hedman för några år sedan motiverade sitt rakade huvud med att han "ville testa något nytt". Således är det möjligt och troligt att både Samuel Holmén och Andreas Augustsson har någonting att dölja.

Jag kommer inte längre just nu men det kan som sagt finnas anledning att återkomma till ämnet nästa säsong när samtliga spelare är ett år åldre, ett år mognare och ett år närmare det slutgiltiga förfallet.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Ahh. Klart att Samuelsson vart dålig i år. Han har ju ständigt jagat runt efter sitt flyendse hårfeste. Då är han förlåten...