fredag, juni 27, 2008

Från hemlig ort

Jag befinner mig på resande fot, man skulle kunna kalla det flykt. Ny dag, ny stad, men jag har hunnit läsa tidningarna, se lite fotboll och hänga med i svängen.

***

Kan någon förklara vad hon som sitter med en laptop i TV4-studion fyller för någon funktion? Vad studiorollen går ut på har jag koll på, det är ju samma meningslösa skit som Olof "Anders Svensson är klar för ICA" Lundh brukar pyssla med annars. Jag är mer intresserad av hennes funktion i största allmänhet. Vilken utbildning krävs för att sitta och läsa mail i TV? Får hon lön?

***

Häromsistens beklagade jag ju mig över BT-sportens brist på fantasi. Kulturredaktionen leverade direkt genom att besvara den intressanta frågan "Vad har Bella på väggen" ... Om jag inte hade varit så trött på mig själv och mitt gnäll på allt och alla hade jag påpekat att artikeln är märkvärdigt uselt skriven, åtminstone för att vara publicerad på kultursidorna i en av Sveriges största dagstidningar. Jag har sett bättre svenska på Elfsborg.se.

***

Ola Wenström är en hemsk lögnare. Jag känner killen som drog ur kontakten och han bedyrar att det bara var TV4 som drabbades.

***

I ett av mina många opublicerade "drafts" från den senaste tiden hade jag tänkt att likna Folkpartiet vid avföring. Det blev ingen vidare kvalitet på texten, men nu är poängen framförd i alla fall. Den här Center-kärringen bör också liknas vid en bajskorv.

***

Jon Jönsson ska tydligen göra Holmén sällskap i Bröndby. Jon hade en halv bra (inte halvbra) säsong hos oss och var starkt bidragande till att vi tog guld, men framförallt var han en väldigt god ekonomisk affär för Elfsborg. I nuläget hade det varit tveksamt om han hade smakat lika mycket som han antagligen kostar. Holmén gjorde förresten en intressant intervju med BT häromdagen. Han hävdar bland annat att han kunde vara hur dålig som helst och ändå alltid vara säker på att starta matcherna i Elfsborg. Ungefär samma tes som jag drev då det begav sig alltså, men han avslöjar inte om han har kvar nakenbilderna på Haglund/Wettergren i en pinsam situation.

***

FRA-lagen är ett mycket konkret tecken på att den mörka processen fortgår. Nu har ytterligare ett smutsigt verktyg blivit välsignat av vår så kallade demokrati. En del kanske undrar varför jag, till skillnad från var och varannan bloggare, inte har kommenterat FRA-debatten, men ni måste se helheten. I likhet med våra fiender arbetar även jag i process.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Att folk inte känner igen en diktatur när dom ser den.

Men kul dock att folk börjat vakna iallafall..

; )

Fra- Lagen är bara början på något större…

I en snar framtid ska dom rättfärdiga lastas ombord tågen och transporteras till koncentrationsläger varvid man ska kremera människorna…

Detta är bara 1 av dom 2000 koncentrationsläger som byggts upp bakom folkets rygg i usa under pågående årtionde..

http://www.youtube.com/watch?v=dJBxdRIQx7Y

Stoppa vansinnet nu eller begrav er själva i långa loppet.

Att Agera eller inte??
Hmmm