onsdag, juni 04, 2008

Nyhet: Superswede Kim Källström vill starta

Hallå? Har EM börjat? Jag är redan trött på skiten.

Vad pysslar Lühringen med? Att han är sällsynt obegåvad och arrogant visste vi sedan tidigare, men nu blir jag förbannad. En snyftintervju med "the superswede" Kim Källström påverkar inte min existentiella förmåga, men vad man reagerar på är att Anders Svensson omnämns i artikeln. Ska det bli samma visa igen? Inför detta mästerskap, med Linderoth och Ljungberg som osäkra kort, verkar samtliga självutnämnda experter vara överens om att Anders Svensson är den mittfältare som är mest given. Då får Lühr för sig att agera uppviglare genom att återigen försöka blåsa igång denna trötta och meningslösa diskussion, dessutom med ett rent faktafel som underlag för vinkeln.

I VM 2006 gick det mesta åt helvete NÄR KIMPAN FICK STARTA PÅ SVERIGES MITTFÄLT. Sedan dess har Anders mycket riktigt tagit tillbaka sin plats i startelvan, och jag minns bland annat hur vi tappade kvalmatchen mot Nordirland när Kimpan byttes in och var helt värdelös i vanlig ordning. Han har fortfarande inte gjort en bra landskamp och därför är det här tjafset förvånansvärt år 2008, till och med när det kommer från Lühr. Supersvensken är ju liksom inte någon ungdom längre. Ingen Raxaflaxo som folk vill ha in bara för att han anses vara en spännande talang i ett Stockholms-lag.

Nu råder det förvisso åsiktsfrihet i det här landet, och det är naturligtvis tillåtet att tycka att "the superswede" är en fotbollsspelare av hög europeisk klass. Jag skulle heller aldrig förespråka tvångssterilisering av intellektuellt begränsade individer. Man bör emellertid kunna begära att en tidning som Expressen håller en högre nivå, genom att exempelvis hålla Anders Svensson utanför diskussionen om Kimpans vara eller icke vara på Sveriges mittfält.

Väck mig om en månad.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du har HELT rätt! Gnäll & gnäll.. Kim var ledsen för att inte han fick spela mot Spanien då Anders var bäst på plan. Stackarn.. Vad vill Expressen med artikeln tro?

Men Mats Ohlsson har i alla fall Anders i sin svenska drömelva..

Anonym sa...

Jag tycker ändå Lüren har bättrat sig rejält sedan förra/förrförra säsongen då han som allsvensk krönikör enbart skrev om Stockholmslag pga nån slags horribelt sponsringsavtal.

Även om jag fortfarande mycket sällan läser hans spalter så tycker jag ändå han verkar stå för rätt sunda åsikter och hyggligt fotbollskunnande numera av det jag hört på Fan-TV.

Där har han faktiskt hyllat Svensson och Elfsborg rejält, tippat dem som seriesegrare och sagt emot ordentligt när "experttyckare" från övriga lags supportrar yttrat sin okunnighet över Borås storhet.

Så lite cred tycker jag allt han gjort sig förtjänt av. Det finns värre idioter i media.

Anonym sa...

Jag älskar när folk delar mina åsikter angående Kim Källström.