tisdag, juni 03, 2008

Curt Hennig kommenterar Lasse Nilsson-ryktet

Som trogna läsare vet fanns det en tid då Curt Hennig (nöjesprofilen) hade befogenheter att posta inlägg i denna blogg. Detta privilegium togs emellertid bort, av olika anledningar, och sedan dess har jag uppmanat honom att skriva insändare när han har någonting att säga. Denna kväll fann han en lucka i sitt späckade schema:

Jag har otroligt mycket att göra nu. Så jag kommer att fatta mig kort.

Det vore en katastrof om Elfsborg värvade Lasse Nilsson. En mardröm som inte ens skulle lindras av att man uppfinner en tidsmaskin och åker tillbaka till 1986 och hämtar hem Maradona. Lasse Nilsson är (precis som Christian Wilhelmsson) ett benrangel som inte klarar av närkamper, springer offside och har problem att spela i ett lag. En sådan spelartyp gör sig aldrig av med bollen utan håller i den tills någon tar den. Jag tycker tvärt emot Röd Guling att Sjöhage är mycket bättre än Nilsson. Att Nilsson verkar vara snabb beror ju för fan på att han står offside hela tiden. Lasse Nilsson gjorde ingen nytta när han var i Elfsborg senast och kommer garanterat inte att göra det om han kommer tillbaka.

//Curt Hennig, nöjesprofil och expert

Själv tycker jag fortfarande att Lasse Nilsson kan vara en bra värvning, förutsatt att ekonomin är rimlig och att vi tappar Ishi. Så småningom finns det säkert anledningar att återkomma i ärendet, men nu vet ni i alla fall var de två kanske främsta Elfsborgs-experterna står i Lasse Nilsson-frågan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: