onsdag, januari 04, 2012

Åldrandet

Lasse Nilsson fyllde 30 häromdagen. Jag minns ju när han kom till Elfsborg. Det känns som igår. När händelser som inträffade för länge sedan känns som igår är det ett tecken på att man själv har blivit gammal.

Likt den ena Elfsborgaren efter den andra har Lasse denna vinter börjat twittra. På sin födelsedag hade han tydligen spelat något TP-liknande spel för han verkade anse att svaret "en skurhink" var ologiskt och obegripligt på frågan "vad rapporterade Maja Ekelöf från?". Jag upplyste honom om att det rör sig om Ekelöfs debutroman "Rapport från en skurhink", en modern arbetarlitteraturklassiker och möjligen något för honom nu när han har passerat 30 och bör vidga sina vyer. Faktum är att han inte verkade vara alltför negativt inställd inför denna utmaning. Det märks att vi går in i en ny tidsålder.

Något för Lasse Nilsson?

Mer intressant än intellektuell utveckling, åtminstone för oss män, är dock huruvida hårfästet har passerat zenit, är avvecklat eller behåller sin ursprungliga linje. Så vitt jag kan se har Lasses hårfäste inte påverkats alltför mycket av åldrandet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ang. twitterexplosionen så har det ett intressant sammantræffande med att Haglund læmnat klubben. Eller så ær det bara en tillfællighet.
MVH

Röd Guling sa...

Jag tror inte på tillfälligheter.

Edge sa...

Jag tror inte att Lasse Nilsson har tid att läsa böcker och annat som kan leda till allmänbildning. Såg bilder på hans ben på Borås Tidnings hemsida idag. Han måste ju ha full koll på att de inte skall gå sönder. Hans ben är smalare än en normal persons armar. Det är ett under att hans ben kan hålla för spel i allsvenskan.

Röd Guling sa...

Jag tror inte att vi ska underskatta Lasses intellektuella intresse. Mer info kommer.