torsdag, januari 05, 2012

Vänsterpartiets kongress

Vänsterpartiet har kongress och om någon timme eller så ska denna kongress ta ställning till om partiet ska ha en eller två ordföranden. (Partistyrelsen kommer fortsättningsvis leda partiet hoppas jag.)

Vem eller vilka som bör föra ordet i Vänsterpartiet tycker jag inte att jag borde uttala mig om i detta läge. Detta bör kongressens ombud få fatta beslut om själva i sann demokratisk centralistisk anda. Jag nöjer mig med att säga att jag inte tycker att partiet har "fyra bra kandidater" och att det skulle förvåna mig om någon annan än Sjöstedt blir vald. Om han blir det ensam eller tillsammans med någon annan ska jag låta vara osagt, men vid delat ordförandeskap bör Ulla Andersson vara det enda rimliga alternativet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om det partipolitiska systemet skulle ersättas av ett nytt typ av system, vad skulle du helst se då?

Jag tänker, jag fick aldrig rösta för om förmögenhetsskatten skulle tas bort eller om Televerkets monopol skulle tas bort.

Röd Guling sa...

Jag har inte kommit så långt än.

Anonym sa...

Det verkar tyvärr som att det inte är många som gjort det, och det gynnar borgarna..

Röd Guling sa...

Det är på gång, men risken är att den modell som jag i sinom tid presenterar inte kommer att gillas av någon.

Galaxbraxen sa...

Är det inte Sjöhage han heter? Och MARTIN Andersson.