fredag, november 11, 2005

Mariedal Cup och advokaten

Som alla säkert redan vet vann Elfsborgs förstalag Mariedal Cup. Själv kunde jag inte närvara vid finalspelet pga en väninna som inte ville släppa iväg mig men det gjorde inget för som den expert jag är kunde jag redan efter andra grupprundan se att Elfsborg skulle ta hem det. Nog om det.

Det hade idag gått en vecka sedan advokaten skickade det icke undertecknade enradsmailet som beskrevs i en tidigare post. Då han inte hörde av sig ringde jag upp honom. På grund av dålig täckning blev samtalet uppdelat i två omgångar men här följer en sammanfattning av vad som sas.

Röd text: Röd Guling
Gul text: Advokaten

Först kopplade han inte vad samtalet handlade om men sedan utspelades följande "dialog":

Jaha, är det Röd Guling det här?
Exakt.
Okej. Jag ber att få återkomma om det, jag har inte haft tid.
Men kan du säga vad det handlar om?
Nej, inte just nu, jag får återkomma.
Men kan du säga om det handlar om bloggen åtminstone?
Det är möjligt att det handlar om den, jag får återkomma.
Ja, men jag tycker att det är lite underligt att du bad mig kontakta dig omedelbart ...
Det kan man tycka men jag får återkomma. Tack, hej då.
Okej, hej.

Mitt intryck av advokaten är att han är en nonchalant fjant. Det har jag all rätt att tycka och uttrycka så vitt jag vet. Följande har alltså hänt: Fjanten skickar ett icke undertecknat mail på en rad i vilket han ber mig ta kontakt med honom "omedelbart". Jag svarar inom 12 timmar och hör sedan ingenting på en vecka. Jag ringer honom för att tipsa om att någon troligen utger sig för att vara honom men när det visar sig att han verkligen har skickat mailet har han ingenting att säga. Hur seriöst är det? Nu tänker jag inte lägga någon mer energi på honom, han har mitt mobilnummer och emailadress och får väl "återkomma" när han har tid.

Klicka här för information om honom.

För övrigt anser jag att privata juristfirmor borde förbjudas.

Inga kommentarer: