fredag, november 18, 2005

Statistik och planer

Om ni kollar längst ned till höger så ser ni att jag har lagt till några knappar nyligen. Dessa länkar till statistiksidor som räknar hur många läsare den här bloggen har. Jag har sedan starten i juli aldrig haft någon direkt koll på hur många som besöker den här sidan utan det enda som jag har kunnat använda som mätinstrument har varit antal kommentarer och email. Sådana har jag fått i varierande grad kan man väl säga. Ibland har ett par mail per dag ramlat in men sedan har det kunnat gå en vecka utan post.

Nu har jag lite bättre koll och till min glädje verkar åtminstone ett trettiotal stammisar besöka denna sida dagligen. (Förhoppningsvis rör det sig inte bara om SÄPO-agenter och advokater som vill stänga bloggen.) Igår noterades hela 124 träffar vilket jag tycker är jävligt bra då ICA-redax på svenska fans inte längre tillåter att jag gör reklam för bloggen där. Det vore intressant att se hur många träffar bloggen skulle få om Laul och Lundh skrev om den i sina respektive bloggar. Jag har fått intryck av att de är ICA-supporters och/eller moderater då de aldrig länkar hit, trots att jag vet att de är inne och gluttar här då och då. Laul kollade ju till och med upp Michael Svensson-scoopet som ni kanske minns. Jag är inte ute efter exponering egentligen men den här bloggen håller väl minst lika hög klass som andra tramssidor som de har länkat till.

Hur som helst har det faktum att några överhuvudtaget läser mina texter gett mig lite inspiration. Jag har planer på att utveckla bloggen i ett vidare journalistiskt perspektiv och börja publicera intervjuer med Elfsborgsprofiler och andra passande personer. Jag har idag skickat ut en förfrågan till en välkänd person som skulle passa perfekt som första intervjuobjekt. Vi får se om han är intresserad, annars får jag börja i mindre skala.

Inga kommentarer: