torsdag, juli 17, 2008

Expressen dummar sig igen

Jag mailade Expressens Daniel Kristoffersson igår, med anledning av hans beskrivning av HBKs tröstmål i slutminuten.

"Tjena moss.

Jag är lite nyfiken på hur du resonerade kring ditt ordval när det gällde Sebastian Johanssons frispark. Jag hittar ingen som helst information i artikeln så jag hoppas att du har tid att utveckla tankegångarna i ett mailsvar. På vilket sätt skulle det där, en jordfräsare som studsar via Wiland och stolpe in, vara ett drömmål?

Med vänlig hälsning,
Röd Guling"

Jag hade ingen större förhoppning om att få ett svar utan mailade mest för dokumentations skull. Därför blev jag förvånad när följande meddelande damp ned i lådan:

"Inte ett drömmål alls. Helt fel ordval av mig. Sorry...."

Vad är det där för något svar? Med tanke på att han troligen inte är invandrare som nyss har lärt sig svenska måste han ju ha skrivit artikeln utan att ha sett matchen. Ni vet redan om det men det är värt att poängtera än en gång: Expressens allsvenska bevakning kan knappast kallas seriös.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: