lördag, juli 19, 2008

Sömnpiller

Jag var inte långt ifrån att kvarta in en bit in i andra när Elfsborg inte hade något intresse av att sätta fart på bollen i anfallen. Jag tycker att det är synd att de verkar nöja sig med 1-0 när det andra laget knappt får låna bollen. Nu måste vi ställa upp med bästa lag även i bortamatchen. Å andra sidan är det alltid viktigast att vinna och hålla nollan på hemmaplan i de här cup-matcherna, och dessa mål uppfylldes ju. Sedan är det upp till mig och resterande dryga 3000 åskådare att bedöma om matchen var värd entrépengen.

Många spelare hade väl heller inte någon av sina bättre dagar. Man kan lyfta fram Anders, som visade klass matchen igenom, och Wiland, som gjorde vad han skulle. Även Martin och Lucic skötte sig bra i mittlåset tycker jag. Annars var det oroväckande många sega ben idag och egentligen skapade vi ingen mer målchans utöver den som resulterade. Däremot hade vi väl närmare 200 hörnor och ett massivt bollinnehav så jag är inte orolig för ett missat avancemang.

Om man skulle plåga sig lite till genom att beställa ICA - Gefle? Jag funderar en stund, det är en kvart kvar till avspark.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: