måndag, maj 08, 2006

Kör över AIK

Ikväll vill jag se en stabil vinst med minst två mål. Eller se och se förresten, jag åker inte till Råsunda utan det blir webradio för min del. Det blev ju som så att Elfsborg gick upp i serietopp utan att behöva spela igår och det vore helt underbart om vi efter kvällens match ledde serien med tre poäng och överlägsen målskillnad. Spara inte på krutet nu utan vinn med tre eller fyra noll.

Helgen som gick var mycket trevlig och Borås visade sig från sin bästa sida med idel solsken. I lördags satt halva Elfsborgs A-trupp på uteserveringen vid Spaghetti när jag och flickan gick förbi. Griffit hade fortfarande kryckorna med sig. Senare på kvällen tog jag med henne till Kransmossens friluftsområde, en av jordens vackraste platser som jag ville visa henne. Vi låg uppe på Himlabackens krön intill en tall och blickade upp mot trädets krona som vajade i den lätta brisen. Magiskt. Jag tycker att det borde finnas någon form av lag som tvingar människor ut i naturen minst en gång i veckan. Det skulle hela samhället må bra av.

När vi kom tillbaka till centrum satte vi oss på Lattes uteservering på Hötorget. Plötsligt fick jag syn på Johan Karlsson med flickvän tvärs över Allégatan. De gick in på City och då vi ändå var klara med vår fika föreslog jag att vi skulle se efter om Johan valde Elfsborgspåsen denna gång. Dessutom hade hon kameran med sig och om jag vågade skulle jag be honom fotograferas med mig. Tyvärr köpte han inte tillräckligt mycket för att en påse skulle vara nödvändig, dessutom mötte han Jari Ilola med sällskap inne i affären och när de kom ut tillsammans alla fyra tyckte jag inte att tillfället var så bra. Det får bli en annan gång.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: