torsdag, maj 04, 2006

Shejken

Jag var på Gamla Ullevi igår men hinner inte skriva en ordentlig matchrapport just nu. Jag har precis kommit hem och ska ägna de närmaste timmarna åt mitt gigantiska tvättberg nämligen. Eventuellt skickas någonting upp lite senare ikväll.

En stor eloge till guliganerna som vecklade ut en banderoll med texten "Inga pengar, ingen publik - er klubb är komik. Dags för en ny shejk?", givetvis syftades till den där arabiske fursten som lovade guld och gröna skogar åt ÖIS för ett antal år sedan. Jag pratade lite med Eric Sjölin angående detta för någon vecka sedan och visste att de skulle göra något på shejk-temat. En mycket bra idé. Jag föreslog även att de skulle fråga djurparken om de fick låna en kamel men det gick kanske inte att lösa. En i klacken klädde hur som helst ut sig till shejk och stod och hoppade uppe på kravallstaketet. Jag är övertygad om att sådana åtgärder sabbar den lilla moral som ett krislag som ÖIS eventuellt kan ha.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: