torsdag, maj 18, 2006

Rödgul radio?

På Vigule-forumet förs en intressant diskussion angående webradio och det verkar som att många efterfrågar någon form av bevakning från främst bortamatcher.

Jag har en längre tid funderat på att börja sända webradio och just nu undersöks möjligheterna att kicka igång något i bloggens regi. Det blir i så fall jag och Curt Hennig som kommenterar, kanske kryddat med gästspel av Rune Lundblad och andra intressanta personligheter då och då. Givetvis kan ni räkna med en rejält subjektiv approach. Objektiv och "seriös" webradio får andra pyssla med.

Jag vill emellertid inte lova för mycket för det hänger lite på hur stora kostnader det kan komma att handla om och vilka inköp av tekniska prylar som eventuellt måste göras. Som ni förstår finns det inga som helst finansiärer bakom denna blogg och själv är jag inte speciellt tät men jag ska göra vad jag kan, målet är att köra igång efter VM-uppehållet. Om någon har lust att sponsra projektet kan ni kontakta mig via mail, annars är ni välkomna att lämna kommentarer på vanligt vis. Låter det här som en bra idé? Skulle du kunna tänka dig att lyssna på oss?

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle kunna tänka mig att lyssna när det gäller matchsändningar, men bara om fokus läggs 100-procentigt på själva matcherna när de är igång och inte svävar ut i politiska samtalsämnen.

Anonym sa...

japp

Anonym sa...

Jag tycker tvärt om. Enda anledningen till att jag skulle vilja lyssna på din webradio är helt enkelt att jag vill höra din subjektiva sida och höra er sväva ut i politiska samtalsämnen. Dock inte sagt att jag har samma politiska åsikter som dig, men alltid kul att lyssna på!!

Anonym sa...

Jag tycker tvärt om. Enda anledningen till att jag skulle vilja lyssna på din webradio är helt enkelt att jag vill höra din subjektiva sida och höra er sväva ut i politiska samtalsämnen. Dock inte sagt att jag har samma politiska åsikter som dig, men alltid kul att lyssna på!!

Anonym sa...

webbradio är gammalt. webb-tv skall det vara och då givetvis med HD-format. allt annat suger.

Anonym sa...

Heja för röd-gul webradio!

Elloslinda sa...

Vore kul om det blev någon sorts webbradio, yes.

Anonym sa...

Tja!

Hade absolut kunnat tänka mig att lyssna på er... Hade varit kul. Kanske för att jag vet vilka ni är personligen men det är ointressant.

/Kepp