fredag, september 22, 2006

Det kunde nästan inte ha blivit bättre

Nyss hemkommen från en så kallad "after work" som spenderades på X&Y, ett "inneställe" med lite Stureplan-komplex som jag hade äran att för första gången besöka. Det var ju inte direkt min typ av hak om man säger så. En jävla massa bröt och dunk samt ett stort antal totalt ointressanta bimbosar och brats som dansade runt till den hemskt dåliga porrfilmsmusiken som spelades alltför högt. Hur som helst var ett helt gäng Elfsborgare där. Samuel Holmén, Stefan Ishizaki, Jon Jönsson, Martin Andersson, Jesper Arvidsson och Leandre Griffit svängde runt men ingen av dem gav ett tillräckligt onyktert intryck för att jag ska ha någonting negativt att säga om det. Det är ju för övrigt fem bakfyllemornar kvar innan match så det ordnar sig nog. Själv gick jag efter två öl och en rökpausdiskussion med en hobbyfilosof vars visdomsord jag lovade att begrunda nästa gång jag onanerar med ett finger uppstucket i rumpan.

Nu var det emellertid inte överklassdekadens som detta inlägg skulle handla om egentligen. Kvällens resultat i allsvenskan kunde nästan inte ha blivit bättre. Kalsonger och Iff-iff kryssade, vilket innebär att skåningarna inte längre har med guldstriden att göra. ICA lyckades i vanlig ordning kvittera i slutminuten men det spelar i praktiken ingen roll. Det ska krävas en abnorm genomklappning nu för att inte SM-guldet ska hamna i Borås eller Solna. Elfsborg blir sämst tvåa och vi kan se fram emot Europa-spel nästa år, förhoppningsvis med bättre utdelning än senast då det begav sig.

Andra bloggar om: , , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

En liten fråga... Kunde någon av dem dansa?

Anonym sa...

Det bästa är väl att von Schlebrygge kvitterade åt Fiskrens. M.a.o. lyckades de inte klara av att fixa en kvittering själva, medans Bajen inte lyckades hålla en ledning. Allt är så jävla gult nu för tiden :)

Anonym sa...

Ja, ja, nu får ni fan ta mig se till att förhindra att guldet hamnar i Solna, själv drar jag ett sträck över den här säsongen. Nu.
I övrigt var formuleringen "Själv gick jag efter två öl och en rökpausdiskussion med en hobbyfilosof vars visdomsord jag lovade att begrunda nästa gång jag onanerar med ett finger uppstucket i rumpan" en av de bästa på länge. Kände ungefär likadant när jag läste vänsterdojans inlägg ovan.

Anonym sa...

allvarlig,, era jävla rödingar,,, vi kommer komma till eran stad på tisdag och även om vi ligger nästan sist kommer vi köra över er på läktaren. Ni e verkligen så bondiga att det finns inte eran klack har sådann bond stämpel låter som en handbolls publik hur många ni än e. VI TAR ÖVER HELA ERAN HÅLA

Anonym sa...

Oj vad vi tog i här då! Så som du skriver kan man ju tro att du har varit tvungen att bärga hö istället för att gå i skolan.

Är det förresten ÖIS klack som skall "köra över er på läktaren" du talar om? Den har jag aldrig sett.. eller hört..

Anonym sa...

nu kanske inte öis har sveriges största klack men den har inte samma bondiga folk som er.... ni e pinsamma.....
BOND JÄVLAR

Anonym sa...

Är det James BOND du syftar på eller? Han kan sannerligen vara jävlig emellanåt.

Anonym sa...

Vet ni (icke Boråsare) att brudarna från Borås kallas för Bondbönor?

Dom e' så djävla bonniga.


För övrigt ÖIS-klacken hörs och syns inte för det sitter inne på sin överklasspunschveranda.

Anonym sa...

Nu får du snart ta och uppdatera!

Anonym sa...

Uppdatera?
Han?

Han gör inget annat än gökar, tror du att han skulle få för sig att ge sig hem och uppdatera då?

När han till slut efter många års försök lyckas få tag på ett fruntimmer som släpper till. Då tar han naturligtvis chansen att få så mycket han kan innan han blir dumpad.

Hoppas han tar för sig nu nu, tids nog blir det dags för droger och rockNroll.