måndag, januari 09, 2006

En officiell ursäkt

Elfsborg deltog i en inomhuscup i helgen här i Borås. "Boråsare mot" hette den, men om det var våld, rasism eller användandet av könsord som vi Boråsare var emot minns jag inte. Hur som helst var det meningen att vi skulle bevaka turneringen men det blev inget av det. Orsakerna är många och jag ska så gott jag kan förklara mig å bloggens vägnar.

Klockan fyra på lördagseftermiddagen hade jag nöjet att få sitta på ett café i centrala Borås, i sällskap med detta solsystems vackraste kvinna. "Jag längtar till våren" sa jag. "Tänk vad kul det ska bli när vi går på Elfsborg ihop." (Det var säkert hundrade gången jag sa det denna vinter. Vi har sett en match tillsammans och det var den senaste tävlingsmatchen, nämligen den som slutade 8-1 till fel lag.)
"Var det inte idag som vi skulle kolla på dem?" frågade hon.
Jävlar! Jag slet upp mobilen och ringde Hennig, som fortfarande var bakfull efter att ha gått ut och roat sig på torsdagen. "Den är redan färdigspelad" sa han. "Sista matchen spelades nog nyss."

Det finns naturligtvis inga ursäkter till varför vi inte var där och såg Elfsborg men orsakerna är alltså dessa:

1. Jag glömde det.
2. Hennig var bakfull och glömde det.
3. Flickvännen glömde/ville inte påminna mig.

Enligt uppgift gick det "sådär" för Elfsborg i cupen. De vann bara en enda match efter full tid men lyckades ändå ta sig till final tack vare många oavgjorda resultat och en övertidsvinst i semifinalen. Där förlorade de mot Norrby ...

Inga kommentarer: